تاریخ انتشار :جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
جالب است ۰
عضو هیئت مدیره اتاق ایران و ترکمنستان؛

ترکمنستان تا پایان اردیبهشت‌ماه هیچ کالایی را نمی‌پذیرد

در تجارت با آسیای میانه با مشکل روبه‌رو هستیم
عضو هیئت مدیره اتاق ایران و ترکمنستان گفت‌: متاسفانه به دلیل ممنوعیت ورود به ترکمنستان در ورود به کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان نیز مشکل پیدا کرده‌ایم.
ترکمنستان تا پایان اردیبهشت‌ماه هیچ کالایی را نمی‌پذیرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رحمان قره باش با بیان اینکه از زمان شروع کرونا در ایران کشور ترکمنستان مرزهایش را با ایران بسته است، گفت: این کشور در حال حاضر نیز اعلام کرده است که تا پایان اردیبهشت ماه هیچگونه ناوگان و ورود کالا از همسایگانش را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: از طریق وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران، رایزنی‌ها و مکاتباتی صورت گرفت و تلاش داریم با تعامل مسئولین کشور ترکمنستان، این مشکل را حل کنیم.

قره باش تشریح کرد: به خاطر اعتمادسازی از نمایندگان وزارت امور خارجه و کارشناسان وزارت کشاورزی کشور دوست و همسایه ترکمنستان دعوت کردیم از امکانات بهداشتی و قرنطینهای مبادی ورودی کشورمان به ترکمنستان بازدید و به کالاهای ورودی توسط بازرسان آن کشور نظارت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ترکمنستان مانند بسیاری از کشورها دارای استقلال سیاسی است، گفت: قطعاً برخی تصمیماتی در کشور ترکمنستان گرفته می‌شود و ما به دلیل همجواری با آن موظف به رعایت آن هستیم.

وی ادامه داد: ترکمنستان تاکنون اجازه ورود هیچ کالایی حتی به صوت ترانزیت را به ما نداده است و ما از قوانین این کشور تبعیت می‌کنیم، اما درصدد هستیم تا لوازم مورد نیاز مصرفی مانند؛ میوه و تره‌بار را به آن صادر کنیم.

عضو هیئت مدیره اتاق ایران و ترکمنستان با اشاره به اینکه کشور ترکمنستان یک کشور آسیای میانه‌ای است، گفت: متاسفانه به دلیل ممنوعیت ورود به ترکمنستان در ورود به کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان نیز مشکل پیدا کرده‌ایم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchvvn-.23nwxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین