تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶
جالب است ۰
ورود یک هزار دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در اولویت مدیریت ترافیک پایتخت قرار دارد.
ضرورت توسعه متوازن مُدهای حمل و نقلی و تحقق شهر «انسان محور»
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مراسم تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى پایتخت، پیش از ظهر روز گذشته  (اول اردیبهشت) با حضور پیروز حناچى شهردار تهران، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، محمد علیخانى رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامى شهر تهران و جمعى از مدیران حوزه ترافیک در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شهردارى تهران برگزار شد.

«سید مناف هاشمی» در این جلسه با اشاره به دو مقوله‌ی «کنترل ترافیک» و «کاهش آلودگی هوا» به عنوان دو مطالبه‌ی اصلی شهروندان از مجموعه‌ی مدیریت شهری که در حکم شهردار تهران هم به آن تاکید شده است، گفت: رفع این دو معضل، محور اقدامات مجموعه حمل و نقل است. به عنوان مثال؛ اکنون که در شرایط حساس کنونی و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود، به روایت پلیس راهور تهران بزرگ بیش از 70 درصد بار ترافیکی سطح شهر افزایش یافته است که نشان می‌دهد باید تصمیماتی در این حوزه گرفته شود که آرامش و آسایش، امنیت و ایمنی، ارتقای کیفیت زندگی و در نهایت، کاهش آلودگی هوا و کنترل ترافیک را برای شهروندان به ارمغان آورد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طبق قوانین بالادستی، سهم حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی مسافر، باید به 75 درصد برسد، تصریح کرد: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اعم از تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شبکه ریلی حدود 51 درصد سهم جابه‌جایی شهروندان را پوشش می‌دهد.
سید مناف هاشمی با تاکید بر اینکه لازمه‌ی رسیدن به سهم 75 درصدی جابه‌جایی مسافران با حمل و نقل عمومی تامین منابع مالی است، گفت: اینکه شهرداری تهران نتوانست توسعه ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان ریلی را محقق کند، ریشه در کمبود منابع مالی دارد که نیازمند عزم جدی است و تنها در سایه‌ی تعامل و هماهنگی با دولت، ناجا، وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها و تعامل داخلی در مجموعه مدیریت شهری به اهداف مورد تاکید در حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک دست خواهیم یافت.
معاون شهردار تهران با تاکید بر لزوم توسعه متوازن مُدهای حمل و نقلی در راستای اهداف طرح جامع، تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از ایستگاه‌های خطوط 6 و 7 مترو تهران در دستور کار مدیریت شهری است و همانطور که شهردار محترم تهران هم تاکید دارند، تلاش خواهیم کرد تا یکی از خطوط مذکور را با روش مشارکت بخش خصوصی، تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی به دغدغه شهردار تهران مبنی بر تامین اتوبوس برای پایتخت اشاره کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد حداقل یک هزار دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه کنیم. همچنین تامین 100 دستگاه اتوبوس برقی نیز در شهر تهران در دستور کار است.
معاون شهردار تهران از تاکسیرانی به عنوان خانواده‌ی بزرگ ناوگان حمل و نقل شهری  و یک سرمایه اجتماعی یاد کرد و گفت: اصلاح و نوسازی ناوگان تاکسیرانی یکی دیگر از اهداف این معاونت است.
سید مناف هاشمی بر ضرورت تحقق «شهر انسان‌محور» با تاکید بر پیاده‌مداری و دوچرخه‌سواری، تاکید و اظهار کرد: نگاه انسان‌محور در این دوره از مدیریت شهری، بیش از پیش در تصمیمات حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک دیده می‌شود و از این رو، توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شهر انسان‌محور از اهم وظایف این مجموعه است.
در ادامه «یوسف حجت» سرپرست پیشین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان و معاونت ترافیک در زمان تصدی خود، از اختصاص ٤٠ میلیارد تومان براى بازسازى اتوبوس‌های تهران به علاوه ١٥٦ میلیارد تومان از محل صرفه‌جویى سوخت و رفع مشکل اعتبارات اوراق مشارکت نام برد و تصریح کرد: عملکرد پروژه‌هاى صورت گرفته در سال ٩٨ نسبت به سال ٩٧، دو برابر شده و سرفاصله‌ى ٣ دقیقه را در مترو پایتخت  تجربه کردیم.
سرپرست پیشین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران با بیان اینکه امروز به شکلى تودیع من از شهردارى تهران است و پس از ١٠ ماه مدیرعاملى سازمان حمل و نقل و ترافیک و ٤ ماه سرپرستى معاونت حمل و نقل و ترافیک از مجموعه مدیریت شهرى جدا خواهم شد، گفت: امروز براى من،خاتمه ٣٠ سال خدمت است و شاید پس از این دیگر توفیق خدمت اجرایى نداشته باشم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc4xqe.2bqox8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما