تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۱
جالب است ۰
معاون معدنی وزیر صنعت مطرح کرد:

سهم ۲۵ درصدی معدن در صادرات غیرنفتی

داریوش اسماعیلی گفت: در سال گذشته ۲۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشته است و در سال ۹۹ نیز قصد داریم ۲۰ تا ۲۵ درصد به ذخایر معدنی کشور اضافه کنیم.
سهم ۲۵ درصدی معدن در صادرات غیرنفتی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،داریوش اسماعیلی در جلسه اسحاق جهانگیری با وزیر، معاونان و مدیران وزارت صمت که در محل این وزارتخانه برگزار شد، در مورد موضوعات مرتبط با معدن و صنایع معدنی بیان کرد: در حوزه استخراج معادن به رقم ۴۱۰ میلیون تن مواد معدنی در سال ۱۳۹۸ رسیدیم و هم اکنون ذخایر ثبت شده معدنی ما ۵۰ میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۴ معدن در کشور داریم، گفت: بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ معدن فعال است و حدود ۱۴۲ هزار اشتغال مستقیم در معادن وجود دارد.

احیای ۱۴۶ معدن در سال گذشته

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت در ادامه با اعلام اینکه فعال سازی معادن کوچک و متوسط را در برنامه سال گذشته داشتیم که امسال نیز تداوم دارد، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴۶ معدن را احیا کردیم و امسال هدف‌گذاری کردیم تا بیش از هزار معدن دیگر را نیز فعال کنیم.

اسماعیلی افزود:  حقوق وصولی معادن در سال گذشته هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان بود و توانستیم ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات معدنی را وارد کشور کنیم.

وی با اعلام اینکه تولید در بیشتر حوزه‌های صنایع معدنی مثبت بوده است، گفت: در حوزه آهن اسفنجی ۲۳ واحد فعال و در حوزه مقاطع فولادی ۱۴۸ واحد تولیدی فعال داریم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۹ فقره پهنه واگذار شد، اضافه کرد: همچنین ۹۱۷ منطقه امیدبخش شناسایی شده که ۴۰۰ منطقه در دست مزایده است یا مزایده آنها برگزار شده و ۵۱۷ فقره دیگر فعلاً در اختیار مدیران پهنه قرار دارد.

سهم ۲۵ درصدی معدن و صنایع معدنی از صادرات در سال ۹۸

اسماعیلی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشته است، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷۰۰ معدن مورد بازرسی قرار گرفت و به ویژه در حوزه ایمنی معادن ۸۰۰ معدن مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

وی درباره برنامه‌های سال جاری نیز بیان کرد: در سال ۹۹ می خواهیم ۲۰ تا ۲۵ درصد به ذخایر معدنی کشور، ۳۰ درصد به میزان استخراج و ۲۵ درصد به تولیدات صنایع معدنی اضافه کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcceoqe.2bqmp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما