تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸
جالب است ۰
عضو کمیسیون معدن اتاق ایران معتقد است : ایران بستر لازم برای سرمایه گذاری به منظور ساخت ماشین آلات و تجهیزات معدنی را فراهم ساخته و باید دانش و روشهای تولید را بومی سازی کرد .
بستر سرمایه گذاری برای ساخت ماشین آلات معادن فراهم است
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی معدن ایران ، سید رسول رنجبران خاطرنشان ساخت :بخشی از تجهیزات مورد نیاز کشور وابسته به واردات است و تجهیزاتی مانند بنکرها، استراکچرهای فلزی و غیره تولید می شوند، اما فناوری های روز همچنان وارداتی است .

عضو کمیسیون معدن اتاق ایران تاکید کرد : بومی سازی دانش و روش ها ، نیازمند انتقال دانش و بهره گیری از تجارب کشورهای موفق در این بخش است .

رنجبران افزود: معادن طلا و مس کشور در بخشی از ماشین آلات مورد نیاز ،خودکفا شده اند ، اما معادن به ماشین آلاتی مانند لودر نیاز دارند و یا برای برش سنگ ها ،از سیم برش الماسه بهره می گیرند که این تجهیزات وارداتی است .

وی تاکید کرد :ضرورت دارد در جهت خودکفایی تولیدات ماشین آلات مورد نیاز با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد تلاش شود .

عضو کمیسیون معدن اتاق ایران ،جذب سرمایه گذار خارجی در بخش معادن و واردات ماشین آلات با شرط انتقال فناوری از کشور مبدا را راهکار دستیابی به فناوری ها نوین در بخش معادن کشور دانست .

وی گفت :چنانچه راهبرد دولت جایگزینی معدن به جای نفت باشد ، باید از سرنوشت نفت در کشور درس عبرت گرفت و مانع از تکرار سرنوشت نفت پس از یک قرن در کشور شویم.
 

https://sarmayegozarionline.ir/vdci2.aqtt1ayccb.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین