کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه وعربستان برتعهد خود به «توافق تاریخی» کاهش تولید نفت تاکید کردند

29 فروردين 1399 ساعت 10:57

« الکساندر نواک » وزیر انرژی روسیه و « عبدالعزیر بن سلمان» همتای سعودی وی در چارچوب مشورت های مستمر خود درباره اوضاع بازار نفت روز پنجشنبه تلفنی گفت وگو و برتعهد دو کشوربه «توافق تاریخی» کاهش تولید نفت تاکید کردند.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دو طرف در بیانیه ای مشترک آورده اند که « عربستان و روسیه برای دستیابی به توافق تاریخی با اعضای سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) ودیگرتولید کنندگان نفت برای کاهش قیمت نفت و ایجاد ثبات در بازار نفت تلاش زیادی انجام داده اند.

در این بیانیه آمده است: روسیه وعربستان به طور راسخ به اجرای کاهش هدفمند تولید نفت مورد توافق متعهد هستند و به طور مستمر بر اوضاع بازار نفت از نزدیک نظارت می کنند.

نواک و بن سلمان تأکید کرده اند که « روسیه و عربستان به طور کامل آماده هستند درصورت ضرورت هرگونه اقدام اضافی را با همکاری اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت انجام دهند».

وزیران انرژی روسیه وعربستان به تعهد شرکای خود درتوافق تاریخی اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید نفت تا دستیابی به اهداف تعیین شده، ابراز اطمینان کردند.

بعداز شیوع ویروس کرونا( کووید 19) که سازمان جهانی بهداشت آن را یک « ویروس همه گیر جهانی» خواند، قیمت نفت در نتیجه اخلال در حمل و نقل و کاهش تقاضای خرید نفت ، به طور کم سابقه ای سقوط کرد.

کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت در چارچوب « اوپک پلاس» تصمیم گرفته اند روزانه تولید نفت را کاهش دهند.


کد مطلب: 66918

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/66918/روسیه-وعربستان-برتعهد-خود-توافق-تاریخی-کاهش-تولید-نفت-تاکید-کردند

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir