تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۹
جالب است ۰
سخنگوی گمرک ایران گفت: با وجودمذاکرات وتوافقات انجام شده با ترکیه مرزهای زمینی با این کشور همچنان مسدود است و تجارت بین دو کشور صرفا از مسیر ریلی صورت می گیرد.
تجارت یک ماهه ایران و ترکیه از مسیر ریلی ۵۴ هزار تنی شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: بعد از توقف کامل فعالیت تجاری ایران با ترکیه و مسدودی مرز بازرگان ازسوی ترکیه، از سوم اسفند ماه، تمام مسیرهای صادراتی و وارداتی کشور با ترکیه دچار مشکل شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته مسیر ریلی از 26 اسفندماه برای تجارت بازگشایی شد.

وی افزود: از 26 اسفندماه تا روز گذشته، یعنی در طول یک ماه 1657 واگن کالا بین دو کشور تبادل شد که از این میزان 1088 واگن کالای وارداتی از ترکیه به وزن 40 هزار و 375 تن از مسیر ریلی رازی به کشورمان منتقل و 569 واگن کالا نیز از ایستگاه رازی، به وزن 13 هزار 537 تن، به کشور ترکیه صادر شد.

سخنگوی گمرک ایران در خصوص کالاهای صادراتی کشورمان به ترکیه، اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی به ترکیه در یک ماه اخیر، پلی اتیلن، کود اوره، هندوانه، شمش روی و پارافین بوده است.

وی در خصوص کالاهای وارداتی از ترکیه افزود: عمده کالاهای وارداتی از کشور ترکیه از مسیر ریلی در مدت یک ماه، موز، خاک روی، الیاف، خمیرچوب، خمیرکاغذ، کاغذ و توتون بوده است.

لطیفی گفت: در حال حاضر تنها مسیر صادرات و واردات کشورمان به ترکیه مسیر ریلی است و به ندرت شاهد ورود اقلام بهداشتی از بازارچه مرزی ساری سو هستیم و هنوز ترک‌ها در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی با وجود مذاکرات متعدد و توافق‌های شفاهی صورت گرفته اقدام عملی قابل ذکری انجام نداده‌اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcauani.49nio15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین