تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷
جالب است ۰
در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شاهد بیشترین مقدار ارزش معاملات ماهانه طی دوره ۱۳ ماهه اخیر بودیم.
ارزش معاملات ماهانه در ۱۳ ماه اخیر به بیشترین مقدار رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در پایان معاملات اسفند ماه ۱۳۹۸ ارزش بازار اوراق بهادار شامل ارزش کل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی و بورس کالا به ۲۶.۱۵۰ هزار میلیارد ریال رسید که نشان دهنده ۸.۳۶ درصد رشد نسبت به ارزش بازار اوراق بهادار در ماه قبل و ۱۷۶.۵ درصد رشد نسبت به ارزش بازار اوراق بهادار در پایان سال ۱۳۹۷ است.



شاخص های بازار سرمایه

با بررسی شاخص های بازار سرمایه، شاهد افزایش ۷.۱ درصدی شاخص کل (وزنی ارزشی) بورس اوراق بهادار در پایان معاملات یک ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۸ و رسیدن آن به مقدار ۵۱۲۹۰۰ واحد هستیم. مقدار ۵۵۵۱۶۷ برای شاخص کل (وزنی ارزشی) در این ماه بیشترین مقدار شاخص کل طی دوره ۱۳ ماهه اخیر محسوب می شود. همچنین مقدار شاخص کل بورس اوراق بهادار از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۸، ۱۸۷ درصد رشد داشته است. شاخص کل (وزنی ارزشی) فرابورس ایران نیز در دوره یک ماه منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ با ۶.۲ درصد افزایش به مقدار ۶.۵۹۱ واحد رسید و کمیت ۷.۱۰۴ برای شاخص مذکور در این ماه بیشترین مقدار طی دوره ۱۳ ماهه اخیر بوده است. این در حالی است که مقدار شاخص کل (وزنی ارزشی) فرابورس ایران از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۸، ۱۹۲ درصد رشد را نشان می دهد.



ارزش معاملات

به طور کلی مجموع ارزش معاملات بورس ها (بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی) در پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ به ۱.۸۱۷.۵۶۷ میلیارد ریال رسید که این مقدار ۲۱ درصد نسبت به دوره یک ماهه گذشته افزایش داشته است. در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شاهد بیشترین مقدار ارزش معاملات ماهانه طی دوره ۱۳ ماهه اخیر بوده ایم.



جذب و تجهیز منابع

ارزش جذب و تجهیز منابع به تفکیک سرمایه ای و بدهی از ابتدای سال تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ به ۲.۶۴۹ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش جذب و تجهیز منابع در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷، ۱،۲۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین ارزش مانده اوراق بدهی منتشره در پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ به بیش از ۱.۵۶۲ هزار میلیارد ریال رسید که از این مقدار ۸۲.۲ درصد اوراق با ناشر دولتی، ۱۳.۹ درصد اوراق شرکتی و ۳.۹ درصد سهم اوراق شهرداری ها است. همچنین از منظر نوع اوراق، بیشترین ارزش مانده اوراق به ترتیب مربوط به اوراق اسناد خزانه اسلامی با ۴۰.۹ درصد و اوراق منفعت با ۱۸.۶ درصد است.

*گروه آمار و تحلیل ریسک سازمان بورس و اوراق بهادار

https://sarmayegozarionline.ir/vdcexv8p.jh8pwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین