تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۹
جالب است ۰
تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، در حالی چهارشنبه گذشته به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه در فرابورس عرضه شد که با رکوردشکنی مشارکت‌کنندگان همراه بود.
رکورد مشارکت در عرضه‌ اولیه بازار سهام شکسته شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تعداد یک میلیارد و 500 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، چهارشنبه گذشته به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، با نماد معاملاتی "صبا" در فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت 1200 تومان کشف قیمت شد.

در این عرضه اولیه که در محدوده قیمتی 1100 تا 1200تومان برای هر سهم و با سهمیه 1200سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی انجام شد، به دلیل استقبال زیاد سرمایه‌گذاران، سهمیه هر فرد به حداکثر تعداد 812 سهم کاهش یافت.

این در شرایطی است که تعداد 300 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد که بر این اساس سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام 3 هزار سهم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط 1500 سهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت 30 سهم می‌باشد.

نکته قابل توجه در خصوص این عرضه اولیه این که یک میلیون و 930 هزار و 838 کد معاملاتی در عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین مشارکت داشتند که بدین ترتیب رکورد حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران در عرضه‌های اولیه شکسته شد.

این در حالی است که تا پیش از این رکورد حضور بیشترین خریداران در عرضه‌های اولیه‌ بازار سهام مربوط به عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه ملت با یک میلیون و 681 هزار و 528 خریدار بود که 14 اسفند سال گذشته انجام شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbazb0.rhb09piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین