تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
جالب است ۰
در نشست آینده اوپک پلاس بحث های در خصوص کاهش تولید نفت مطرح خواهد شد.
نشست اوپک پلاس با محوریت کاهش تولید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قرار بود نشست اعضای اوپک پلاس امروز برگزار شود، اما بنا به دلایل نامعلومی برگزاری آن به تعویق افتاد.

کاهش تقاضا نفت در بازار‌های جهانی و جنگ نفتی روسیه و عربستان برای تصاحب بازار قیمت نفت را یا کاهش جدی مواجه کرده است.

پیش از این نشست پوتین رییس جمهور روسیه از کاهش تولید 10 میلیون بشکه‌ای نفت حمایت کرده بود امری که در صورت تحقق آن می‌تواند قیمت نفت را تثبیت کند.

مازاد نفت در بازار وجود دارد

علی احمدی کارشناس حوزه انرژی با اشاره به وضعیت بازار نفتی اظهار کرد: قیمت نفت این روز‌ها تحت تاثیر کاهش تقاضا از سوی کشور‌های صنعتی و پیشرفته کاهش محسوسی داشته و شیوع کرونا نیز کاهش تقاضا را تشدید کرده است.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: با آغاز ماه آوریل و پایان محدودیت تولید نفت بسیاری از کشور‌های تولید کننده اقدام به عرضه نفت بدون محدودیت در بازار کزده اند که در صورت ادامه وضع موجود شاهد افت بیشتر قیمت‌ها در بازار‌های جهانی خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر زمزمه‌هایی از سوی برخی از کشور‌ها مبنی بر برگزاری جلساتی در خصوص کاهش تولید نفت مطرح شده، اما باید منتظر برگزاری نشست و خروجی آن ماند.

احمدی بیان کرد: با توجه به مازاد نفت در بازار، کاهش حداقل 5 میلیون بشکه در روز برای تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از روند کاهشی آن نیاز است.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد:کاهش قیمت نفت می‌تواند بسیاری از کشور‌های تولید کننده نفتی را با کسری بودجه مواجه کند بدین منظور توافق برای کاهش تولید به نفع کشور‌های صادرکننده خواهد بود.

وی با اشاره به نقش سازمان اوپک بیان کرد: سازمان اوپک به دلیل افزایش کشور‌های تولیدکننده نفتس که عضو این سازمان نیستند، به تنهایی قادر نخواهد بود که قیمت نفت را کنترل کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcftedv.w6dtmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین