تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
جالب است ۰
مجمع جهانی اقتصاد از رویکرد برخی کشورها در رها کردن شاغلان به حال خود انتقاد کرد.
فقط یک پنجم کشورها به بیکاران کرونایی کمک می کنند!
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در شرایطی که شیوع گسترده کرونا در سطح جهان باعث تعطیلی شهرها و بخش بزرگی از کسب و کارها در کشورهای مختلف شده است، بررسی های صورت گرفته توسط مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که در بیشتر مناطق، از شاغلینی که به دلیل شیوع کرونا مجبور به خانه نشینی شده اند، حمایت های مالی کافی از سوی دولت ها به عمل نیامده است.

در حال حاضر تنها 21 درصد کشورهای درگیر با کرونا به طور عملی در حال رساندن کمک های مالی به کارکنان آسیب دیده از کرونا هستند. البته این رقم در بین کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی 70 درصد و در بین کشورهای گروه 20 تا 75 درصد است.

نیمی از کشورهای مورد بررسی تاکنون برای مقابله به کرونا اقدام به قرنطینه تمام یا بخشی از کشور خود کرده اند اما حدود 78 درصد کشورها مکان های عمومی و تجمعات را به تعطیلی کشانده اند.

در این بررسی هم چنین مشخص شده است که 50 درصد کشورها، هزینه های درمانی بیماران کرونایی را رایگان اعلام کرده و 31 درصد کشورها نیز معافیت های مالیاتی موقت برای کسب و کارهای آسیب دیده در نظر گرفته اند. 29 درصد کشورها نیز تاکنون بسته های نجات و حمایتی مالی برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد خود اعلام کرده اند.

این مجمع هم چنین هشدار داده است که نوجوانان و جوانان به تصور آسیب پذیری کمتر از کرونا، توصیه های بهداشتی و الزام به ماندن در خانه را کمتر رعایت می کنند و این مساله باعث تشدید شیوع این ویروس در سطح جهان شده است.

انتظار می رود بحران کرونا دست کم تا دو ماه آینده ادامه داشته باشد و این مساله کار کسب و کارهای کوچک را برای حفظ نیروی کار خود بسیار دشوار می سازد. این نهاد گفته است که عدم حمایت کافی از کسب وکارها و بازار کار توسط دولت ها، می تواند باعث به راه افتادن موج بیکاری و ایجاد بحرانی جدید شود.ش

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb50b0.rhbsfpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما