تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
جالب است ۰
قیمت نفت برنت در آخرین ساعات معاملاتی در بازارهای جهانی با افت بیش از ۴ درصدی معاملات را خاتمه داد.
بازگشت قیمت نفت به ۱۷ سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قیمت نفت در هفته گذشته به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت.

مقررات منع عبور و مرور در کشورها و افت میزان سفرهای هوایی موجب کاهش میزان تقاضا برای نفت شده است و قیمت این کالا را در مدار منفی نگه داشته است.

به این ترتیب، قیمت نفت برنت دریای شمال با افت ۴.۸ درصدی به هر بشکه ۲۵ دلار و ۶ سنت رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با کاهش ۳.۳ درصدی هر بشکه ۲۱ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.

جنگ قدرت ها بر سر نفت که از سه هفته پیش پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس با روسیه در خصوص اقدامات تثبیت کننده بازار از سوی عربستان آغاز شد، قیمت‌های نفت را به ۱۷ سال گذشته عقب برد و هم اکنون با کمترین قیمت نسبت به سال ۲۰۰۳ میلادی معامله می شود.

در این میان، نیجریه، به عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت در جهان اعلام داشته که با هدف افزایش سهم از بازار، تخفیف فوق العاده را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. تصمیمی که می تواند رقبا را به راحتی از میدان معاملات کنار بزند.

اما در آمریکا نیز، خبرهای امیدوارکننده در بازار نفت همچنان روند نزولی و صعودی قیمت این کالا را موجب می شود.

طبق آخرین آمار اعلام شده، میزان تولیدات نفت آمریکا با وجود افت تاریخی قیمت نفت، این هفته تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به رکورد تاریخی کاهش داشته است.

رابرت استرایکوف، مشاور اقتصادی شرکت مدیریت مالی مارکتس در این خصوص بیان داشت: آینده اقتصادی بازار نفت در دستان روسیه و عربستان است. این در حالی است که آمریکا از این حرکت دو کشور بسیار ناراضی و نگران است و امکان دارد تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند.

وی ادامه داد: بر خلاف وعده وزیر انرژی آمریکا که گفته بود دولت ۳ میلیارد دلار بودجه برای خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت از تولیدکنندگان در نظر گرفته، بسته مصوب ۲ تریلیون دلاری محرک اقتصادی آمریکا فاقد هرگونه تعهد برای خرید نفت است و این یعنی شروع یک بحران جدید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf1vdv.w6dtxagiiw.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما