تاریخ انتشار :شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
جالب است ۰
برخلاف تبلیغات سوء انجام شده، تلاش ما فقط برای برداشتن محدودیت‌ها جهت انتقال منابع ارزی بانک مرکزی به منظور تداوم تامین دارو و تجهیزات در مقابله با بیماری عالم‌گیر کرونا است.
تلاش بانک مرکزی برای کاهش محدودیت‌های مقابله با کرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عبدالناصر همتی در یادداشتی نوشت: این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌ و تلاش جدی و فوری مسوولان است.

وی افزود: بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و تلاش های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر امور خارجه، همه توان و همت خود را صرف تامین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان، از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه کرده و به تلاش های خود ادامه خواهد داد. 

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش برای دسترسی به تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده، همگی در این راستا است.

همتی با بیان این که پیگیری ها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است، ادامه داد: «در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خود برای تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! باید توضیح بدهم که تلاش ما فقط برای برداشتن محدودیت ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تامین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.»

وی در این یادداشت خاطرنشان کرد: همه می دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاب می کند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیتی مواجه نباشند.

وی اطمینان داد: بانک مرکزی همه تلاش خود را به منظور گشایش‌ های بیشتر در رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همان طور که پیش از شیوع کرونا، مسیر روبه بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده به خوبی شکل داده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci5waq.t1aw32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما