تاریخ انتشار :شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶
جالب است ۰
با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر، شاخص های وال استریت با افت بسیار شدیدی همراه شدند.
آمریکا دارای بیشترین تعداد قربانی کرونا و منفی ترین بازار جهان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،افزایش سه روزه شاخص های وال استریت در حالی به اتمام رسید که تعداد مبتلایان در این کشور فراتر از ۱۰۰ هزار نفر شدند و ترس از افزایش تعداد مبتلایان، اقتصاد این کشور را درگیر کرده است.

بازارهای آمریکا در روز جمعه به اعماق منفی فرو رفتند و حتی بسته محرک مالی خانه نمایندگان این کشور نیز نتوانست معجزه ای برای بهبود شرایط باشد.

دیروز مجلس نمایندگان این کشور با تصویب طرح بسته محرک مالی ۲.۲ تریلیون دلاری سعی داشت تا اقتصاد درگیر کرونای این کشور را بهبود ببخشد.

به این ترتیب، هم اکنون آمریکا با افزایش تعداد مبتلایان ، چین و ایتالیا را پشت سر گذاشته است و با بیشترین تعداد مبتلا، درگیرترین کشور قلمداد می شود.

مسعود قاووسی، تحلیل گر ارشد نزدک اینتلیجنس در نیویورک در این خصوص بیان داشت: هنوز به طور کلی تأثیر این ویروس بر اقتصاد آمریکا مشخص نشده است و پس از عبور از ویروس می توان تأثیرات منفی آن را تخمین زد. اما از شواهد پیداست که عمق فاجعه بسیار زیاد است.

این در حالی است که، پس از اتمام فعالیت بازار در روز جمعه، رئیس جمهور آمریکا دستور حمایت از بازارهای سهام و اجرای بسته محرک مالی جدید را صادر کرد.

لیندزی بل، مدیر سرمایه گذاری و تحلیل گری مالی آلی در این خصوص اظهار داشت: تحرکات هفته دیگر بازارها می تواند نشان دهد که آیا این بسته محرک مالی جدید می تواند بازارها را نجات بدهد یا خیر. اگر بهبودی نسبی در حال مبتلایان و افراد درگیر بااین ویروس اعلام شود و دولت بتواند تجهیزات بیمارستان ها را تامین کند، التهاب نیویورک کمتر خواهد شد و به این ترتیب می توان نسبت به بهبود اوضاع وال استریت، امیدوار بود.

بر این اساس، شاخص داوجونز آخرین روز کاری هفته را با افت ۴.۰۶ درصدی به خاتمه رساند و اس اند پی نیز ۳.۳ درصد منفی شد در حالی که شاخص نزدک ۳.۷ درصد افت کرد.

حجم معاملات در تمامی بازارهای سهام در آمریکا به ۱۳.۴ بیلیون سهم رسید و کمترین میزان معاملات را نسبت به ۵ مارچ به ثبت رساند.

به این ترتیب، قیمت سهام شرکت هواپیمایی دلتا، آمریکن ایرلاین و یونایتد ایرلاین ، سه خط هوایی مهم در آمریکا با افت به ترتیب ۶ درصدی ، ۷ درصدی و ۱۱ درصدی همراه شدند  در حالی که استیو منوچین،  وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص اجرایی شدن بسته حمایتی از ایرلاین ها در هفته جاری خبر داده است.

این در حالی است که، قیمت سهام بوئینگ با افت بیش از ۱۰ درصدی معاملات را به پایان برد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchxmn-.23nmwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین