تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۷
جالب است ۰
رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، جزییات طرح مقابله با زنجیره انتقال کرونا را تشریح کرد.
جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ مسافران سریعا به خانه‌های خود بازگردند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حسین ذوالفقاری در تشریح طرح "فاصله گذاری اجتماعی" اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در کشورهای دنیا، اقدامات بسیاری در سراسر جهان در حال انجام است و در کشور ما نیز اقدامات زیادی برای پیشگیری و درمان انجام گرفته و تعدادی از کادر درمانی کشور به شهادت رسیده اند.

وی گفت: در حال حاضر بسیج همگانی در سراسر کشور برای مقابله با کرونا تشکیل شده و امیدواریم از ظرفیت همه مردم در این خصوص استفاده شود.

ذوالفقاری ادامه داد: در طول این مدت بخش زیادی از مردم همکاری کردند، اما عده‌ای ظاهرا جدی نگرفته اند و نیاز به قاطعیت بیشتری است تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

وی تاکید کرد: اطلاعات نشان می‌دهد هنوز به قله نرسیدیم و سیر بیماری، کاهش را نشان نمی‌دهد بنابراین همه باید همکاری کنیم.

ذوالفقاری گفت: طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود، بنا بر اجماع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه نهادهای کشور و تایید دولت و رئیس جمهور، تدوین شده است.

وی گفت: صرفا به افراد ساکن شهرها اجازه ورود داده می‌شود، یعنی سفر ممنوع است. کسانی که در سفر هستند باید سریعتر به خانه برگردند و کسانیکه در محل سکونت خود هستند سفر نروند، چون اجازه ورود به شهرها را ندارند.

وی افزود: دو رقم اول کد ملی اشخاص، پلاک خودرو ، بیمه و ... نشان دهنده این است که افراد ساکن این شهر هستند یا نه ؟ در ورودی شهرها بررسی می‌شود البته اشخاصی که محل سکونتشان در شهر دیگر و محل کارشان جای دیگر است با کارت شناسایی تردد خواهند کرد.

معاون وزیر کشور افزود: ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز ورزشی در این طرح پیش بینی شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: محدودیت تردد در خطوط ریلی، خطوط هوایی و پایانه‌های مسافربری ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: گروهی از اصناف باید به صورت صددرصد باز باشند تا خدمات مایحتاج عمومی مردم را تامین کنند و مردم در این خصوص نگران نباشند.

معاون وزیر کشور افزود: برخی گروه‌های اصناف تا پایان طرح تعطیل خواهند بود.

معاون وزیر کشور درباره اصناف متخلف هم گفت: اصناف متخلف که به قانون توجه نکنند، به مدت یک ماه پلمپ می‌شود. برگزاری هر گونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی که منتهی به تجمع و انتشار بیماری می‌شود ممنوع است.

وی گفت: فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی بر اساس بخشنامه ریاست جمهوری با حداکثر دورکاری و حداقل حضور کارکنان در ادارات انجام می‌شود.

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از کارمندان چیزی حدود 3 میلیون نفر در مدارس و مراکز آموزشی تعطیل است، اما وزارت بهداشت کادر درمانی و انتظامی همچنان فعالند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: مردم جدی بگیرند همه دادستان‌های سراسر کشور و شوراهای تامین استان در اجرای طرح نظارت دارند.

وی افزود: برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی که محل تجمع افراد باشد لغو می شود، رهبر انقلاب هم با توجه به تاکیدات بر رعایت مسائل بهداشتی داشتند سفر به مشهد را لغو کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcewn8p.jh8nfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین