تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۲
جالب است ۰
عرضه اولیه ۱۵ درصدی سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در بورس انجام و هر سهم با ۱۳۱۲ تومان کشف قیمت شد
"زکوثر" با ۱۳۱۲ تومان عرضه اولیه شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،۱۵ درصد از سهام سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با سرمایه ۲۷۵ میلیارد تومان  در بورس تهران عرضه و با 1312 تومان کشف قیمت شد.

این واگذاری شامل 415 میلیون و 500 هزار سهم "زکوثر" با قیمت 1312 تومان و سهمیه 400 سهمی بود اما به هر فرد 201 سهم تعلق گیرد که به نقدینگی حدود 263 هزار تومانی نیاز بود.

این شرکت سرمایه گذاری یک هلدینگ بزرگ در صنعت دامداری و مرغداری است که سهامدار اصلی آن سازمان اقتصادی کوثر با مالکیت ۹۸.۵ است .

زکوثر در سال مالی ۲۹/۱۲/۹۷ با سودی معادل ۲۳۱ میلیارد تومان توانست ۶۹۴ ریال به ازای هر سهم کسب کند و در ۹ ماهه ۱۱۱ ریال بدست آورد و به دلیل نوع فعالیت سرمایه گذاری این شرکت ، سود واقعی در پایان سال مشخص خواهد شد .

سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با در اختیار داشتن ۳ شرکت در بورس با نمادهای غدام ( خوراک دام پارس ) زشریف ( کشت و صنعت شریف ) و زماهان ( مجتمع گوشت و مرغ ماهان ) ارزشی معادل ۵۷۳ میلیارد تومان دارد که ۲۰۸ تومان به ازای هر سهم می ارزد .

زکوثر با داشتن ۱۲ شرکت در خارج بورس دارای بهای تمام شده ۲۴۴ میلیارد تومان دارد که به ازای هر سهم ۸۸ تومان ارزیابی می شود اما ارزش واقعی آن پس از ورود  این شرکتها در بورس مشخص خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbaab0.rhbsfpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین