تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
جالب است ۰
مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد، طبق تصمیمات سازمان امور مالیاتی، مساعدت‌ها و تهمیدات لازم برای مودیان در این زمینه در نظر گرفته شده است.
 در فصل کرونا، سازمان امور مالیاتی چگونه با مودیان راه می آید؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عباس مزیکی در جمع خبرنگاران در خصوص اتخاذ تمهیداتی ویژه مودیان و مردم در شرایط فعلی کشور، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه سازمان امور مالیاتی تمهیداتی را مدنظر قرار داده است که یکی از آنها تعطیلی هیات‌های حل اختلاف برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان فروردین ماه است که منجر به عدم مراجعه مودیان به ادارات مالیات و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می شود و همچنین روند رسیدگی به پرونده ها را به تعویق می اندازد.

وی با بیان اینکه فرصت اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده نیز تا پایان اردیبهشت ماه 99 تمدید شده و در حال حاضر نیازی به مراجعه جهت تمدید یا اخذ مجوز نیست، گفت: تا پایان سال 98 تولیدی ها با پرداخت مالیات می توانند تا 90 درصد و غیر تولیدی ها تا 80 درصد از بخشودگی جرائم استفاده کنند که این مهلت تا پایان خردادماه تمدید شده است و اگر فعالان اقتصادی تا پایان خردادماه 1399 بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند می توانند از بخشودگی جرائم بهره مند شوند.

مزیکی تصریح کرد: مودیانی که از 12 بهمن ماه برای بدهی، برگه قطعی را دریافت کرده بودند طبق دستوراالعمل قبلی یک ماه فرصت پرداخت مالیات و بخشودگی جرائم 100 درصدی را داشتند که با تصمیم سازمان امور مالیاتی کشور این مهلت یک ماهه تا پایان خردادماه 1399 تمدید شده است.

وی با اشاره به وصول اقساط بدهی مالیاتی بیان کرد: تلاش می شود در وصول نقدی میزان کمتری دریافت و تعداد اقساط بیشتر شود و شرایط افرادی که با مشکل حاد و ضرر آنی مواجه شده‌اند اگر توان پرداخت نداشته باشند، بررسی می شود و مساعدت لازم و حداکثری اعمال خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه مالیات سال 1398 براساس اظهار نامه مودیان اخذ می شود سازمان امور مالیاتی تا پایان خردادماه که فرصت تسلیم اظهار نامه است شرایط را لحاظ می کند، البته برخی از مالکان اجاره بها را به مستاجرین خود بخشیده اند و قطعا سازمان امور مالیاتی نیز برای تعیین درآمد اجاره این افراد بر مبنای واقعیت ها عمل می کند.

وی افزود: در خصوص اظهارنامه ارزش افزوده دوره چهارم سال 98، مودیان در فروردین ماه 99 این اظهارنامه را تسلیم می کنند و در زمان پرداخت مطالبات دولتی و پرداخت ارزش افزوده حداکثر مساعدت برای فعالان اقتصادی لحاظ می شود.

مزیکی با اشاره به اینکه در بخش مشاغل حدود 57 هزار پرونده در استان مرکزی وجود دارد که توسط امورمالیاتی رسیدگی می شود، گفت: مردم جز در مواقع ضروری به ادارات مراجعه نکنند و به جای مراجعه حضوری از سیستم الکترونیکی استفاده کنند چراکه حضور مردم در کنار هم شیوع بیماری را به دنبال خواهد داشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgqt93.ak9nq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما