تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۷
جالب است ۰
پایانه مرزی ایلام تا هفته آینده بازگشایی می‌شود;

آخرین وضعیت صادرات به عراق پس از کرونا

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: کرونا تاثیر جدی بر صادرات به عراق نخواهد داشت و همان روندی که داشت با کمی تاخیر انجام می‌شود.
آخرین وضعیت صادرات به عراق پس از کرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،یحیی آل اسحاق درباره تاثیر کرونا بر صادرات به عراق اظهار کرد: صادرات با عراق بر اساس نیازها، واقعیت‌ها و تصمیم‌های مسئولان دو کشور یک ارتباطات دائمی برای هر دو کشور است، به گونه‌ای که عراق بسیاری از کالا‌های خود را از بازار ایران تامین می‌کند و برای ایران نیز صادرات به این کشور نقش جدی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: هر از گاهی به دلیل اتفاقات و شرایط، تجارت با عراق دچار افت و خیز می‌شود و این موضوع مستمر است و مربوط به یک یا دو روز نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته 12 میلیارد دلار صادرات به این کشور صورت گرفت که 9 میلیارد دلار آن کالا و مابقی خدمات فنی و مهندسی بود، گفت: در 10 ماهه امسال نیز حدود 10 میلیارد دلار صادرات صورت گرفته که بیش از 8 میلیارد دلار آن مربوط به کالا بود.

آل اسحاق با بیان اینکه مرز اقلیم عراق تقریبا باز است، بیان کرد: در مرز‌های ایلام و شلمچه نیز تمهیدات بهداشتی برای رانندگان و افراد که آنجا مشغول هستند در حال انجام است تا مشکلی به وجود نیاید و تا یک هفته آینده کار‌ها به روند عادی باز می‌گردد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره ترد مسافر نیز خاطرنشان کرد: در رابطه با مسافر برای هر دو کشور حساسیت وجود دارد و هر دو کشور مراقب هستند تا افراد بیمار وارد نشوند به همین دلیل تمام مرز‌ها بسته است.

وی ادامه داد: درباره ترانزیت کالا به ویژه سوخت که در برخی مواقع صف ایجاد می‌شود تمهیداتی در حال انجام است تا مشکل برطرف شود.

آل اسحاق تاکید کرد: تجارت ایران و عراق به دلایل متعدد همیشگی است، به دلیل انجام تمهیدات بهداشتی برخی از مرز‌ها برای چند روز بسته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: صادرکنندگان برای اطمینان بیشتر قبل از صادرات کالا از گمرک مرزی استعلام بگیرند تا کارهایشان آسان‌تر و زودتر انجام شود.

وی تاکید کرد: کرونا تاثیر جدی بر صادرات به عراق نخواهد داشت و همان روندی که داشت با کمی تاخیر انجام می‌شود.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqpaq.t1aw32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین