تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
جالب است ۰
رکود آنی اقتصاد جهانی تاثیرات شگرفی دارد و فقط با از بین رفتن ترس و حواشی کرونا از بین می رود.
 رکود اقتصاد انرژی تا پایان ترس از کرونا ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید ساویز درباره تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد انرژی جهان اظهار داشت: بیماری کرونا از کشوری شروع شد که یکی از بازارهای اصلی تولید و مصرف در جهان است، بنابراین بر اقتصاد جهان تاثیر عمیق و سریع گذاشته است و با توجه به اینکه بیشترین نفت و گاز جهان را چینی‌ها مصرف می‌کنند به تبع مصرف انرژی به شدت پایین آمد.

وی افزود: طبیعتا ترس از شیوع کرونا باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران سهام خود را در چین واگذار کردند و بسیاری از سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور داشتند، منصرف شدند. همه به این مفهوم است که اقتصاد جهان به شدت وارد یک مرحله رکود آنی شده است.

این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: رکود آنی اقتصاد جهانی تاثیرات شگرفی دارد و فقط با از بین رفتن ترس و حواشی کرونا از بین می‌رود. اما تا زمانی که این استرس جهانی ادامه دارد وضع بازار نفت نیز به همین منوال خواهد بود.

وی درباره تاثیر شیوع کرونا بر تولید نفت در ایران گفت: طبیعتا در همه کشورها رفت و آمد بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است، در ایران هم به سر کار رفتن و صنعت متاثر از این موضوع است. اما تاثیر شگرفی در تولید نفت ما نگذاشته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdfs09.yt0kn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین