تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
جالب است ۰
سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، گفت: طبق قانون تامین اجتماعی، بیمارانی که موقتا قادر به اشتغال نیستند، غرامت دستمزد ایام بیماری دریافت می‌کنند.
بیماران کرونایی غرامت دستمزد می‌گیرند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «مهدی شکوری» با اشاره به اینکه تعهدات بیمه‌ای و درمانی در قبال بازنشستگان، بیمه شدگان و مستمری بگیران از سوی تامین اجتماعی در شرایط بحرانی فعلی ارائه می‌گردد، اظهار کرد: در تنگنای پیش آمده ضمن آرزوی سپری شدن هرچه زودتر این شرایط، تمهیداتی را از سوی مدیران ارشد سازمان در نظر گرفتیم.

وی افزود: بسیاری فرم هایی که در قراردادهای ارائه خدمات بیمه‌ای بود، نیازمند ثبت اثر انگشت شخص متقاضی بود و به جهت تبعات خطرناک این کار، این روند حذف شده است.

شکوری گفت: برگزاری جلسات کمیسیون‌های پزشکی برای افراد از کار افتاده و نیاز مند به درمان، به لحاظ پرهیز از تجمعات، متوقف شده است.

وی بیان کرد: همچنین معرفی بیمه شدگان برای معاینات مورد نیاز برای بدو بیمه حذف شده است و به محض ارائه درخواست انعقاد قرارداد با این افراد صورت می‌گیرد و پرداخت بیمه را باید انجام دهند. معاینات نیز به زمان مناسب دیگری موکول خواهد شد.

شکوری گفت: بسیاری بیمه شدگان نیازمند استراحت‌های پزشکی بودند. در این راستا به جای تایید این استراحت‌ها در شعب مورد اعتماد به منظور پرداخت غرامت دستمزد، این روند حذف شده تا آمد و شدها کاهش یابد.

نماینده بیمه سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش اعتبار دفاتر بیمه تا پایان فروردین 99 بدون مراجعه مردم به شعب و کارگزاری ها، گفت: برای رانندگان نیز که نیازمند مراجعه به سازمان پایانه‌ها بودند، بیمه پردازی بدون اخذ استعلام تا پایان فروردین ماه صورت می‌پذیرد.

شکوری همچنین این تسهیلات را برای کارگران ساختمانی قابل اجرا دانست و تصرح کرد: برای تشویق و ترغیب مخاطبان، خواهش کردیم مردم به سامانه سازمان مراجعه و درخواست‌های خود را به‌صورت غیر حضوری ارائه دهند.

وی بیان کرد: به بسیاری بیماران عزیز مبتلا به ویروس جدید، غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت خواهد شد. این عزیزان که نیازمند استراحت طولانی هستند، موقتا قادر به اشتغال نیستند و طبق قانون تامین اجتماعی، غرامت دستمزد ایام بیماری به این عزیزان پرداخت می‌شود.

شکوری ادامه داد: از این رو ضمن حفظ سابقه بیمه این عزیزان، غرامت دستمزد خود را دریافت کرده و وقفه‌ای در بیمه پردازی آنها ایجاد نمی‌شود.

نماینده بیمه سازمان تامین اجتماعی همچنین رقم این غرامت را متناسب با حقوق و مزایای دریافتی تخمین زد و افزود: همچنین در مورد بازنشستگان با سنین بالا که آیا در قید حیات هستند یا ازدواج یا اشتغال جدید داشته اند، هر ساله پیامکی ارسال می‌کردیم تا وضعیت این افراد کنترل شود که این روند نیز تا پایان تیر ماه متوقف شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciypaq.t1awv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما