تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
جالب است ۰
گمرک:

بسته شدن موقت پنج مرز عراق با ایران

مرز کردستان باز است
بر اساس اعلام هیات گذرگاه‌های مرزی عراق ، این کشور پنج مرز زمینی خود با ایران را به صورت موقت از روز گذشته تا یک هفته بست و در حال حاضر مرزهای مشترک با اقلیم کردستان عراق باز است.
بسته شدن موقت پنج مرز عراق با ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،این اقدام دولت عراق با هدف افزایش تجهیزات بهداشتی در مرزهای زمینی برای مبارزه با شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و افزایش کنترل‌های مرزی به مدت یک هفته صورت گرفته است.

بر اساس اعلام مسئولان گمرکات مرزی ایران، رایزنی‌ها و مذاکرات برای تجهیز سریع مرزها به امکانات بهداشتی و بهبود کنترل‌ها میان دو طرف در حال انجام است و پیشنهاداتی به طرف عراقی اعلام شده تا مدت زمان یک هفته‌ای به چند روز کاهش یابد.

بر اساس اعلام هیات گذرگاه‌های مرزی عراق، پنج مرز زمینی شلمچه، شیب، زرباطیه، منذریه و مندلی میان ایران و عراق از روز گذشته بسته شدند و این گذرگاه‌ها از هشتم مارس تا 15 مارس بسته خواهند بود.

طبق اعلام گمرک ایران، مرزهای مشترک ایران و عراق در منطقه اقلیم کردستان عراق همچنان باز است، اما تردد کامیون‌ها در این مرزها با ترافیک همراه شده است.

همچنین با تدابیر مسئولان گمرکات مرزی، تمرچین پیرانشهر، باشماق مریوان و پرویزخان، شیفت‌های کاری کارکنان افزایش پیدا کرده و در گمرکات تمرچین و باشماق کارکنان گمرک بعد از نیمه شب هم خدمات گمرکی ارائه می‌کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcguw93.ak9n34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما