تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
جالب است ۰
مقیمی گفت: با شیوع بیماری کرونا واردات لوازم بهداشتی را آزاد کردند، اما متاسفانه بحران کرونا اجازه واردات این اقلام را به هیچ کشوری نمی‌دهد.
واردات لوازم بهداشتی آزاد شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حمید مقیمی رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و عطریات ایران گفت: هم اکنون با شیوع بیماری کرونا خرید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

او بیان کرد: هر ساله فروشندگان لوازم آرایشی روی درآمد بازار شب عید حساب باز کرده بودند اما امسال بسیار ضرر اقتصادی دیده اند. مشکلاتی از قبیل پرداخت مالیات، اجاره مغازه و پرداخت حقوق پرسنل مشکلاتی است که فروشندگان را درگیر کرده است و جبران کردن این موضوع کاری دشوار خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و عطریات ایران  در پاسخ به این سوال که واردات لوازم بهداشتی هم اکنون امکان دارد یا خیر، ادامه داد: واردات برخی از محصولات از سال گذشته ممنوع شده بود که تلاش بسیاری کردیم واردات آزاد شود اما این کار میسر نشد. با شیوع بیماری کرونا واردات لوازم بهداشتی را آزاد کردند اما متاسفانه کشورهای دیگر مانند ترکیه هم درگیر این بیماری شدند صادرات را قطع کردند.

مقیمی درباره صادرات لوازم آرایشی و بهداشتی، گفت: صادراتی در حوزه لوازم بهداشتی نداریم و هم اکنون واردات ژل دست و ماسک آزاد شده است. از یک ماه پیش بخشنامه کردند صادرات نداشته باشیم.

او با اشاره به افزایش قیمت لوازم بهداشتی، گفت: افزایش قیمتی در خصوص لوازم بهداشتی نداریم و قیمت ها همانند گذشته است و فروشندگان تنها به فکر فروش محصولات هستند تا کارشان پیش رود و این ضربه اقتصادی جبران شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و عطریات ایران تشریح کرد: مشکلی که وجود دارد لوازم بهداشتی کم یاب شده است و بیشتر در بازارهای سیاه باید آنها را یافت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcce1qe.2bqp18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین