تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲
جالب است ۰
دستمال سرویس بهداشتی جزو اولین محصولاتی است که مردم در سراسر آسیا ذخیره می‌کنند و نگرانند شیوع ویروس کرونا باعث کمبود آن شود.
 سهمیه‌بندی و دزدی لوازم بهداشتی در آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در استرالیا، فروشگاه های بزرگ، عرضه دستمال توالت را به نفری یک بسته سهمیه‌بندی کرده‌اند. در ژاپن این دستمال ها را به دیوار توالت های عمومی زنجیر میکنند .در هنگ کنگ سارقان مسلح هنگام تحویل بار این محصولات به یک فروشگاه دست به دزدی زدند.

دستمال توالت تبدیل شده به اولین محصولی که مردم در سراسر آسیا ذخیره می‌کنند و نگرانند شیوع ویروس کرونا باعث کمبود آن شود.

در حالیکه سایر محصولات مثل مایع ضدعفونی کننده، دستمال کاغذی و مواد غذایی مثل برنج و پاستا هم بسیار مورد درخواست هستند، فعلاً قفسه های دستمال توالت در سوپرمارکت ها خالی می شود و در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته اند.

تقاضا برای این محصول باعث کمبود آن در بسیاری فروشگاه ها شده ولی روانشناسان می گویند این یک عکس العمل طبیعی انسان در زمان شرایط استرس بالاست. یعنی تمایل به اطمینان از اختیار داشتن تجهیزات لازم هنگام رفتن به دستشویی چندان هم تعجب آور نیست.

آدام فریر، یک روانشناس در ملبورن که متخصص رفتار مشتری است می گوید:« وقتی خرید میکنیم، خرید چیزهایی که به بدن ما نزدیک ترند به ما آرامش می دهد، می تواند غذا باشد یا وسایل مراقبت از خود و در این مورد حتی دستمال توالت».

« اندازه دستمال توالت باعث می شود حس ضروری بودن پیدا کند، یک خرید بزرگ، و خرید آن باعث می شود فکر کنید کار بزرگی انجام داده اید. وقتی تعداد زیادی از آن را می خرید حس می کنید حالا همه چیز را تحت کنترل دارید».

عکس هایی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد خریداران در آسیا در این هفته به شدت سبد های خرید خود را  پر کرده و  قفسه های فروشگاه ها را خالی کرده اند.

در استرالیا پلیس وارد مشاجرات در فروشگاه ها شده است. در ژاپن، وزارت اقتصاد این کشور کمپینی عمومی برای تزریق آرامش به راه انداخته و روزانه عکس‌هایی در توییتر منتشر می‌کند مبنی بر پر شدن دوباره قفسه های فروشگاه از دستمال توالت.

این شرایط در تایوان، سنگاپور و سایر کشورهای آسیا هم دیده می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca0eni.49nmw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین