تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۴
جالب است ۰
شرکت آرامکوی سعودی منتظر تصمیم اوپک پلاس در خصوص کاهش بیشتر تولید نفت نشست و اعلام قیمت فروش ماهانه نفت خود را به تاخیر انداخت.
 عربستان برای اعلام قیمت نفت دست نگه داشت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قرار بود شرکت نفتی آرامکوی سعودی قیمت فروش رسمی نفت را روز پنج شنبه اعلام کند اما منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که این شرکت قیمت رسمی را روز شنبه اعلام خواهد کرد.

این تولیدکننده نفت معمولا قیمت فروش خود را پنجم هر ماه اعلام می کند و در یک دهه گذشته هرگز در اعلام قیمت در این تاریخ تاخیر نداشته است.

وزیران نفت اوپک در نشست روز پنج شنبه خود به منظور حمایت از قیمتهای نفت موافقت کردند تولید خود را در سه ماهه دوم سال 2020 به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند و متحدانش شامل روسیه هم 500 هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولیدشان اضافه کنند.

اوپک پلاس قرار است روز جمعه دیدار کند و بدون موافقت همه اعضای این گروه، معلوم نیست سرنوشت توافق محدودیت عرضه چه خواهد شد و عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است ماه آینده چه میزان نفت تولید خواهد کرد.

قیمت گذاری نفت عربستان روی تجارت 14 میلیون بشکه در روز نفت خاورمیانه تاثیر می گذارد زیرا تولیدکنندگان نفت این منطقه اغلب قیمت گذاری آرامکو را برای صادراتشان دنبال می کنند. عمده نفت تولیدکنندگان خاورمیانه تحت قراردادهای بلندمدت به فروش می رود و تعیین قیمت فروش رسمی به مشتریان اجازه می دهد بدانند برای محموله های آینده چقدر باید بپردازند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از آنجا که تولیدکنندگان قیمت خود را با توجه به تقاضا تعیین می کنند، عدم وجود توافق اوپک بازاریابان آرامکو را در بلاتکلیفی در خصوص حجم و قیمت فروش قرار می دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg3x93.ak9n74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما