تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۹
جالب است ۰
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: تعرفه واردات مواد اولیه مثل الکل را پنج درصد کاهش داده‌ایم تا واردات با حجم و سرعت بیشتری انجام شود.
 صادرات الکل ممنوع شده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهدی صادقی نیارکی روز سه‌شنبه 13 اسفند در بازدید از کارخانه‌های تولیدکننده محلول و ژل‌های ضدعفونی کننده در البرز اظهار کرد: این بازدید زمینه‌ای برای اطلاع از مشکلاتی‌که واحدهای تولیدی در شرایط فعلی برای افزایش حجم تولیدات اقلام ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم با آن مواجه هستند، به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تولید این اقلام در حیطه وظایف سازمان صمت قرار دارد ولی توزیع آنها با سازمان غذا و دارو و شرکت‌های پخش دارویی است.

وی افزود: حواله‌های مواد اولیه برای تولید اقلام مواد ضدعفونی کننده که اصلی ترین آنها الکل است را سازمان غذا و دارو صادر و در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهد.

این مسئول توضیح داد: شرکت‌های تولیدی از طریق این حواله‌ها می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه و در نهایت محصول نهایی خود را تولید کنند.

وی ادامه داد: اقلام ضدعفونی کننده تولیدی نیز از طریق شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو در جامعه هدف توزیع می شود.

صادقی نیارکی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی کننده داریم، صادرات الکل را ممنوع کرده‌ایم.

این مسئول افزود: علاوه براین، تعرفه واردات مواد اولیه مثل الکل را نیز پنج درصد کاهش داده‌ایم تا واردات با حجم و سرعت بیشتری انجام شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: نیاز هر یک از واحدهای تولیدی در خصوص مواد اولیه احصاء شده و این مواد بر اساس این نیاز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با مکانیزمی که برای تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولیدی در نظر گرفته‌ایم به زودی حجم زیادی از اقلام ضدعفونی کننده وارد بازار می‌شود و با افزایش عرضه، میزان تقاضا نیز به حالت عادی بازمی‌گردد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcamuni.49nme15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین