تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۴
جالب است ۰
با وجود اصرار مقامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبنی بر اینکه آنها تابع دستورات و مصوبات نهادهای بالادستی برای برگزاری مسابقات هستند، سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا می‌گوید مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اصرار داشتند که می‌توان مسابقات را برگزار کرد.
نظر وزارت بهداشت لغو بازی‌های لیگ برتر است/ فدراسیون فوتبال مسئولیت عواقب کار را می‌پذیرد؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،برگزاری مسابقات لیگ برتر در شرایط که با شیوع کرونا اکثر مسابقات در داخل ایران شده، صدای باشگاه ها را در آورده است و همه بر لزوم حفظ سلامتی بازیکنان تاکید دارند. تقریبا هر ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر بر سلامتی بازیکنان خودشان تاکید دارند و معتقدند برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران هم خطر ابتلا به این بیماری را کم نمی‌کند.

با این وجود سازمان لیگ فوتبال ایران با استناد به مصوبه ستاد ملی مبارزه کرونا و ستاد مقابله با کرونا در ورزش از این خواسته شانه خالی کرده است و معتقد است آنها درباره این موضوع تصمیم گیر نیستند.

* سازمان لیگ توپ را به زمین ستاد مقابله با کرونا می‌اندازد

تاکنون سازمان لیگ اعلام کرده است که درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تصمیم گیر نیست و تابع نظرات و دستورات نهادهای بالا دستی است. سهیل مهدی، سرپرست کمیته برگزاری مسابقات بارها اعلام کرده که آنها تابع نظرات ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستند و هر چیزی که به آن ابلاغ شود اجرا می‌کنند. هر چند او به طور تلویحی از سوال درباره لغو رقابت‌ها هم ناراضی است و معتقد است نباید روی لغو مسابقات پافشاری کرد.

* هیات رئیسه سازمان موافق لغو مسابقات

در حالی که سازمان لیگ در جلسات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به علت فشردگی مسابقات لیگ خواستار برگزاری مشابقات شده بود و این ستاد با بررسی شرایط موجود رای به این خواسته آنها داد، طی روزهای گذشته دو تن از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ در نامه‌ای کتبی به رئیس این سازمان درخواست کردند که مسابقات طبق نامه کتبی وزارت بهداشت برای توقف برگزاری مسابقات ورزشی تعطیل شود.

هر چند هنوز سازمان لیگ به این نامه توجهی نکرده و پاسخ هم نداده و با افزایش اعتراض‌ها به برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، همچنان در سکوت خبری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

* پشت پرده اقدامات سازمان لیگ و فدراسیون برملا شد

با وجود بی توجهی سازمان لیگ به درخواست اعضای هیات رئیسه خود و تیم‌های لیگ برتر برای برای لغو رقابت‌ها و انداختن توپ به زمین ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، اکنون دکتر کیانوش جهانپور در آخرین اظهارات خود از اصرار سازمان لیگ برای برگزاری رقابت‌ها برخلاف مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا می‌گوید: نظر ما روی لغو مسابقات بود اما مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قبول نکردند و اصرار داشتند که می‌شود بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کرد. به همین دلیل فعلا شرایط به همین منوال است اما در جلسه ستاد ملی قرار است درباره این مساله مهم تصمیم‌گیری شود. یعنی قرار شده فعلا بدون تماشاگر باشد تا ابلاغیه‌های جدید را در این خصوص صادر کنیم. اگر از ما می‌پرسید بهتر است بازی‌ها لغو شوند.

* همراهی وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال

نهادهای متوالی در ورزش از جمله وزارت ورزش که از چندی پیش ستاد مقابله با کرونا در ورزش را تشکیل داده است، بعد از اتفاقاتی که در روزهای اول رخ داد و مصوبه نخست خود مبنی بر لغو مسابقات را به برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران تغییر داد، تاکنون با سازمان لیگ فوتبال همراهی کرده است.

* چه کسی مسئولیت شیوع بیماری را می‌پذیرد؟

در حالی که همه مسئولان و متخصصان بهداشتی کشور تاکید دارند که در شرایط کنونی باید مسابقات به علت شیوع کرونا لغو شود، سازمان لیگ که سررشته‌ای در این قبیل امور ندارد، اصرار دارد بازی‌ها برگزار شوند و مشکلی برای بازیکنی به وجود نمی‌آید اما اگر بازیکنی به این بیماری مبتلا شود، آیا این سازمان سینه ستبر می‌کند و می‌پذیرد که برنامه ریزی آنها موجب این اتفاق شده است یا خیر؟

هر چقدر هم مسابقات لیگ برتر فشرده باشد، هیچ توجیهی در برگزاری بازی‌ها در شرایطی که وزیر بهداشت در هفته پیش رو به همه هشدار داده است، وجود ندارد و باید سلامتی همه عوامل مسابقات لیگ برتر را در نظر گرفت.

عجیب‌تر این است که ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اجازه داده سازمان لیگ هر طور که می‌خواهد مسابقات را برگزار کند و سلامتی عوامل برگزاری مسابقات که بالغ بر ۲۰۰ نفر می‌شود، به خطر بیفتد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcepz8p.jh8nfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما