تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳
جالب است ۰
رئیس بانک جهانی گفت: رشد اقتصاد جهان در نیمه اول ۲۰۲۰ احتمالاً پایین تر از ۲.۵ درصدی خواهد بود که این بانک برای کل سال پیش بینی کرده است.
 کاهش رشد پیش بینی شده برای اقتصاد جهان به دلیل کرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دیوید ملپس، رئیس بانک جهانی می‌گوید رشد اقتصاد جهان در نیمه اول 2020 احتمالاً پایین تر از 2.5 درصدی خواهد بود که این بانک برای کل سال پیش بینی کرده است.

ملپس در جمعی از اقتصاددان ها در واشنگتن گفت:« خبر خوب این است که این رقم بالاتر از نرخ رشد اقتصاد در 2019 هست ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیمه اول احتمالاً کندتر خواهد بود و حتی با وجود رشد واقعی 2.5 درصد برای کل جهان، این رقم برای بالابردن کشورهای در حال توسعه کافی نیست».

وی در مجمع بین المللی کنفرانس اقتصاد و تجارت در واشنگتن گفت ویروس کرونا اکنون موضوع شماره 1 در بانک جهانی است.

« ما به دنبال راه هایی برای تأمین منابع در دسترس برای کشورهای در حال توسعه هستیم. ما همچنین از نزدیک با سازمان بهداشت جهانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارد، همکاری می‌کنیم. ما ابزار هایی داریم که می‌توانیم در صورت همه گیر شدن ویروس از آن استفاده کنیم».

ملپس همچنین به ضعیف بودن رشد اقتصاد اروپا اشاره کرد و گفت ضعف اقتصاد اروپا باعث نگرانی کشورهای آفریقایی می شود چون توانایی این کشورها برای رشد تا حد زیادی به سرعت توسعه اروپا بستگی دارد.

بانک جهانی در پیش بینی خود قبل از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود رشد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی به آرامی افزایش خواهد یافت و به 2.5 درصد خواهد رسید که بیشتر از 2.4 درصد سال گذشته است.

کریستالیا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول به گروه بیست اقتصاد برتر جهان که هفته گذشته در عربستان سعودی جمع شده بودند گفت شیوع ویروس کرونا باعث شده این بانک 0.1 درصد از پیش بینی رشد اقتصاد جهان کم کند و احتمالاً شرایط از این هم بدتر خواهد بود.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdkz09.yt0kj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما