تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
جالب است ۰
برخی مشمولان سهام عدالت از عدم واریز سود این سهام طی دو روز گذشته گلایه‌مند هستند اما طبق اعلام مسئولان، کار واریز سود سهام عدالت که از سوم اسفند ماه آغاز شده، تا پایان اسفند ادامه دارد.
واریزسود سهام عدالت تا آخر اسفند ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،کار واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 97 از روز سوم اسفند ماه جاری به حساب مشمولان آغاز شده است. برای هر برگ سهام یک میلیون تومانی، 205 هزار تومان سود واریز می‌شود و به این ترتیب هر مقدار که از ارزش سهام کاسته شود، سود واریزی نیز کمتر خواهد بود.

از روز شنبه که کار واریز سود آغاز شده، برخی مشمولان در تماس با خبرگزاری مهر نسبت به عدم واریز سود معترض هستند؛ این در حالی است که واریز سود سهام عدالت از روز سوم اسفند ماه کلید خورده است و تا 27 روز دیگر، یعنی تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

نکته حائز اهمیت آن است که سود سهام عدالت خلاف یارانه نقدی که فقط به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، به حساب بانکی تک تک مشمولان واریز می‌شود؛ یعنی هر عضوی از خانوار که دارای برگه سهام عدالت است باید شماره شبای بانکی خود را در سامانه سازمان خصوصی سازی وارد کند تا سود به حساب وی واریز شود.

به گفته مسئولان، هنوز حدود 5 تا 6 میلیون مشمول شماره شبای بانکی خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام نکرده‌اند و طبیعتاً تا زمان اعلام شماره شبا، واریز سود سهام عدالت برای این افراد امکان پذیر نخواهد بود.

گفتنی است؛ از سال 84 تا 87، 49 میلیون و 226 هزار و 193 ایرانی سهامدار عدالت شده که طبق آخرین آمار از این تعداد بیش از 2 میلیون نفر فوت کرده‌اند اما با توجه به اینکه افراد فوت شده نیز کماکان سهامدار عدالت هستند و ورثه آنها حق استفاده از سهام عدالت متوفیان را دارند، فهرست مشمولان سهام عدالت همان عدد 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر باقی مانده است و با توجه به عدم پیش بینی قانونی برای ثبت نام جدید، به هیچ وجه، امکان اضافه کردن مشمول جدید در سهام عدالت وجود ندارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjayem.uqei8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما