تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷
جالب است ۰
وزیر نفت گفت: ساخت دکل در ایران یکی از آرزوهای صنعت نفت بود که امروز محقق شده است.
ساخت دکل در ایران آرزوی صنعت نفت بود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بیژن زنگنه در آیین افتتاح و راه‌اندازی دکل حفاری 72 فتح ساخت جهاد دانشگاهی که امروز 29 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های کشور برای سال‌های طولانی به تجهیزات حفاری و جنبی آن نیازمند هستیم و ساخت دکل در ایران یکی از آرزوهای صنعت نفت بود که امروز محقق شده است.

وی افزود: یک دکل یک کارخانه سیار است که می‌توان آن را از جایی به جای دیگر انتقال داد. هزینه ساخت بسیاری از کارخانه‌ها کمتر از هزینه ساخت یک دکل است و ساخت یک دکل نفتی دارای اهمیت بسیاری است.

وزیر نفت تصریح کرد: از جهاد دانشگاهی که سرسختانه عمل کرد تا شاهد ساخت دکل حفاری در درون کشور باشیم تشکر می‌کنم. همه باید سرسختانه عمل کنند تا بتوانیم موفق عمل کنیم و در این زمینه جهاد دانشگاهی سرسختانه عمل کرد تا توانست در زمینه ساخت دکل‌ها موفق شود.

زنگنه عنوان کرد: تقاضا دارم که جهاد دانشگاهی این کار را ادامه دهد و عمق ساخت را بیشتر کنند تا علاوه بر بحث ساخت دکل، بحث تعمیر و سایر موضوعات را به عنوان مسایل آینده دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک دکل تجهیزات مختلفی دارد که می‌توان آن‌ها را ساخت، گفت: وظیفه ما است که برای کارخانه‌های داخلی کار ایجاد کنیم.

زنگنه افزود: اهواز بعد از اصفهان و اراک از نظر تجهیزات صنعتی یکی از قطب‌های مهم کشور است و باید برای این کارخانه‌ها کار ایجاد و از آن‌ها حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در برنامه وزارت نفت است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان در بحث ساخت برخی از قطعات از جمله مته‌های حفاری اقدامات خوبی انجام داده است.

زنگنه افزود: ساخت دکل فقط برای ایران نیست. وقتی بتوانیم دکل با استانداردهای بین‌المللی بسازیم در ادامه‌ خواهیم توانست دکل و خدمات مرتبط با آن را صادر کنیم و باید از این فرصت‌ها بهره ببریم.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون در تحریم‌ها هستیم اما این مسایل با تدبیر نظام و مقاومت مردم می‌گذرد و در این زمینه باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfxcdv.w6djcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین