کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت مطرح کرد:

غفلت از بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای پتروشیمی

27 بهمن 1398 ساعت 16:08

تا به حال یک پتروشیمی‌ احداث نشده که تأمین مالی آن از طریق بازار سرمایه باشد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مصطفی امید قائمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت اظهار داشت:‌ بازار سرمایه ظرفیت مناسبی برای تأمین مالی پروژه‌های مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی است، در این حوزه تا به حال حتی یک پتروشیمی‌ احداث نشده است که تأمین مالی آن از طریق بازار سرمایه باشد و تأمین مالی همه پتروشیمی‌ها یا از طریق فاینانس انجام شده یا تأمین مالی دولتی بوده است.

وی افزود: البته پروژه‌های پالایشگاه گازی بیدبلند هستند که با پرداخت‌های داخلی احداث شده‌اند، اما هنوز به بهره‌برداری نهایی نرسیده‌اند. منابع مالی پالایشگاه بیدبلند از صندوق توسعه بوده و ما نمی‌توانیم برای همه پروژه‌ها از منابع این صندوق استفاده کنیم زیرا که محدودیت‌های زیادی وجود دارد.

امید قائمی گفت: تا به الان باید 37 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد زیرساخت در صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گرفت که تاکنون 19.9میلیارد دلار تخصیص داده شده است و در این حوزه منابع مالی محدود است، لذا باید بر روی جذب سرمایه از طریق بازار بورس تمرکز کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت افزود: اغلب پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی وقتی به 80 درصد پیشرفت می‌رسند، روند ساخت آن کند می‌شود و چندین سال پس از آن وارد مدار تولید می‌شود که ما برای حل مشکل تأمین مالی آن به فکر چاره‌ای باشیم.


کد مطلب: 64834

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/64834/غفلت-بازار-سرمایه-تامین-مالی-واحدهای-پتروشیمی

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir