تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰
جالب است ۰
مسکو و بروکسل درباره راههای تقویت حجم مبادلات با یورو و روبل مذاکره می کنند
تلاش اروپا و روسیه برای استفاده از ارز جایگزین دلار
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ولادیمیر شیزوف، نماینده روسیه در اروپا اعلام کرد: در حالی که حجم معاملات بدون دلاری در جهان رو به افزایش است مسکو و بروکسل درباره راههای تقویت حجم مبادلات با یورو و روبل بحث و گفتوگو میکنند.

وی در مصاحبهای گفت: آمریکا از مبادلات دلاری به عنوان اهرم فشار علیه دیگر کشورها استفاده می کند، تحریمها ابزار دیگری برای واشنگتن است که شرکتهای خارجی که به بازارهای آمریکایی وابسته هستند مجبورند مبادلات خود را با شرکتها و کشورهایی که آمریکا اعلام میکند قطع کنند. 
شیزوف گفت: ما گفتوگوهایی را درباره استفاده از روبل و یورو و بالا بردن حجم مبادلات از طریق این نوع ارزها ادامه میدهیم. 
بر اساس اعلام این نماینده روسی برگشت کامل از ارز دلاری آمریکا تا حدودی سخت است و در حوزه صادرات انرژی شرایط بغرنجتر میشود؛ چراکه پول نفت با دلار پرداخت میشود اما حذف دلار از اینگونه مبادلات باید انجام شود. 
وی افزود: اگرچه همه چیز شرایط سهل و آسانی ندارد اما تعداد مصالحه هایی که بین روسیه و اروپا درباره استفاده از ارزهای غیردلاری انجام شده، بیشتر است. به ویژه اینکه تعداد زیادی از شرکتهای انرژی اروپا هنوز در مسیر پیوستن به استفاده از ارزهای غیردلاری هستند.
شیزوف تاکید کرد: کشور روسیه و اتحادیه اروپا وضعیت مشترک سیاسی و اقتصادی دارند، اما این تحریم ضد روسی که اکنون وجود دارد به نوعی به همکاری دو طرف آسیب زده است.

 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcd9509.yt0of6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین