تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱
جالب است ۰
دادستان نیویورک به اتهام دور زدم تحریمها علیه یک شهروند ایرانی کانادایی اعلام جرم کرد
اعلام جرم دادستان نیویورک علیه یک شهروند ایرانی کانادایی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،به نقل از سی ان بی سی، دادستانی نیویورک به اتهام جرائم بانکی و دروغ گفتن به بازجویان فدرال، علیه بهرام کریمی، شهروند ایرانی-کانادایی ۵۳ ساله اعلام جرم کرده است. طبق ادعای مقامات آمریکایی، وی در انتقال حدود ۱۱۵ میلیون دلار پول به ایران و ونزوئلا با استفاده از نظام مالی آمریکا متهم است که بخش زیادی از این پول ها صرف هزینه ساخت ۷۰۰۰ واحد مسکونی در ونزوئلا شده است.

طبق ادعای دادستانی آمریکا، این فرد متهم به تسهیل پرداخت هزینه ها از ونزوئلا به دو شرکت پیمانکار ایرانی مجری پروژه ها با استفاده از حسابهای بانکی در سوئیس و از طریق بازارهای مالی نیویورک بوده است. این مسیر انتقال وجه که آمریکایی ها  آن را غیرقانونی دانستهاند، در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۳ حدود ۱۵ تراکنش داشته که ارزش آن حدود ۱۱۵ میلیون دلار برآورد شده است.
او این ماه توسط ماموران اف بی آی بازجویی و مدعی شده بود که نمی دانسته است تحریم های ایران به این شرکت ها و اشخاص نیز مربوط میشود. جفری برمان، دادستان نیویورک که پیشتر نیز به خاطر مطرح کردن اتهامات جدید به هالک بانک در نقض تحریمهای ایران معروف شده بود، گفته است بهرام کریمی آگاهانه و عامدانه به نقض تحریم های ایران کمک کرده است.
برمان در پرونده هالک بانک که متهم به نقض تحریم ایران از طریق کمک به فروش نفت این کشور و انتقال طلا و ارز به ایران از طریق ایجاد شبکه ای در ترکیه، امارات و ایران است، مدیران این بانک ترک را تهدید کرد که در صورت حضور نیافتن در دادگاه با جریمه های سنگین مواجه خواهند شد.
ویلیام سویینی، از مدیران ارشد اف بی آی نیز گفته است که این اقدام نشان می دهد دولت آمریکا در برخورد با کسانی که تلاش کنند با استفاده از نظام بانکی این کشور، تحریمهای ایران را نادیده بگیرند کاملا مصمم است؛ چرا که این اتهامات نشان میدهد نظام مالی آمریکا برای تولید دلار و استفاده از آن توسط اشخاص و بنگاههای ایرانی به کار گرفته شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcae0ni.49ny615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین