تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
جالب است ۰
نماینده مجلس دهم گفت: ورود بیشتر افراد به بازار سرمایه مثبت است، اما این نگرانی وجود دارد که افراد بدون اطلاعات و دانش کافی پای به این عرصه گذاشته و متضرر شوند.
ورود نقدینگی به بازار سرمایه مثبت است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر شاهد بودیم که هجوم نقدینگی جامعه به بازارهای اقتصادی موجب بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی از جمله ارز، خودرو و مسکن شد، از این رو ساماندهی این سرمایه ها در بورس می تواند از بروز این مسائل جلوگیری کند.

سرمایه گذاری در بورس موجب تقویت حوزه اقتصاد و تولید کشور می شود

وی با بیان اینکه در تمام  جهان، بورس اقدام به جمع آوری سرمایه ریز و خرد می کند، گفت: سرمایه گذاری در بورس موجب تقویت حوزه اقتصاد و تولید کشور می شود و تجربه بیانگر این است نگهداری سرمایه ها در بانک ها تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور نداشته است.

بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند که این مسئله یکی از عوامل اصلی تورم در اقتصاد کشور است.

جمالی نوبندگانی افزود: ورود بیشتر افراد به بازار سرمایه مثبت است، اما این نگرانی وجود دارد که افراد بدون اطلاعات و دانش کافی پای به این عرصه گذاشته و متضرر شوند که این مسئله بر عملکرد بورس تأثیر منفی می گذارد زیرا عملا این افراد به یک مبلغ منفی تبدیل می شوند.

وی گفت: در شرایط کنونی اغلب مردم نسبت به کلیت بازار سرمایه توجیه نیستند، همچنین بسیاری از افراد هنوز اطلاعات دقیقی نسبت به سقوط و صعود شاخص های بورس ندارند، بنابر این باید نسبت به آموزش لازم متقاضیان اقدام کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg3393.ak9tn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین