تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱
جالب است ۰
در بحبوحه نگرانی ها در مورد گسترش ویروس کرونای جدید در چین و برخی از کشورهای دیگر، قیمت سهام در بازار بورس توکیو نیز افت کرد.
کرونا بازار سهام توکیو را زمین گیر کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، میانگین شاخص نیککی روز سه شنبه در یک زمان نسبت به پایان روز جمعه بیش از 400 واحد کاهش یافت.

نیکی، روز دوشنبه را در سطح 22 هزار و 971 واحد به پایان رساند که نسبت به پایان روز جمعه 233 واحد کمتر بود.

در چین نیز شاخص های کلیدی سهام در شانگهای و شِنژِن در اولین روز معاملات پس از پایان تعطیلات تمدید شده سال نوی چینی، به شدت افت داشتند.

سرمایه گذاران با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در چین و دیگر نقاط، روز دوشنبه اقدام به فروش سهام کردند.

شاخص ترکیبی شانگهای معاملات روز را 7.7  درصد کمتر از معاملات پایانی قبلی در 23 ژانویه یعنی پیش از آغاز تعطیلات به پایان برد شاخص کلیدی در شنژن هم 8.4 درصد افت کرد.

سرمایه گذاران بطور فزاینده ای نگران تاثیر این ویروس بر اقتصاد جهانی هستند بسیاری از کارخانجات و مغازه ها در سراسر چین همچنان بسته شده اند.

استانداری ها، از جمله استانداری های شانگهای و گوانگدونگ، از کارخانجات داخلی و خارجی خواسته اند که تعطیلات خود را تا یکشنبه هفته بعد ادامه دهند.

یک اندیشکده خصوصی پیش بینی کرده که رشد چین در سه ماهه اول سال، از 6 درصد مربوط به سه ماهه قبلی، به 4 درصد افت خواهد کرد.

تلویزیون دولتی چین بامداد سه‌شنبه گزارش داد؛ شمار قربانیان ویروس کرونا در استان «هوبی» به 414 نفر افزایش یافت که بدین ترتیب شمار کل قربانیان به این ویروس در این کشور به 426 نفر رسید.

این شبکه همچنین اعلام کرد که 2 هزار و 345 نفر دیگر نیز به کرونا مبتلا شده و شمار مبتلایان در هوبی به 13 هزار و 522 نفر افزایش یافته است به گفته مقام‌های بهداشتی در چین 10 هزار و 990 بیمار در هوبی بستری شده‌اند که حال 576 نفر آنها وخیم است.

در مجموع بیش از 19 هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfmtdv.w6dm1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما