تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۴
جالب است ۰
انتظار می‌رود عربستان سعودی قیمت گریدهای نفتی که در مارس به آسیا می‌فروشد را به دلیل افت شاخص قیمت نفت دوبی و حاشیه سود کمتر پالایشگاهی کاهش دهد.
 نفت عربستان ارزان می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،نظرسنجی رویترز از چهار پالایشگاه نشان داد قیمت فروش رسمی مارس برای نفت سبک "عرب لایت" 45 تا 65 سنت در هر بشکه کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی از این منابع آگاه گفت: قیمت بنزین و نفتا کاهش پیدا کرده و این وضعیت ممکن است باعث شود قیمت نفت فوق سبک "عرب اکسترا لایت" یک دلار و 40 سنت در هر بشکه کاهش پیدا کند.

شاخص قیمت نفت دوبی در آخرین هفته ژانویه که اکثر پالایشگاهها خریدشان را تکمیل کردند، به شدت افت کرد و شیوع ویروس کرونا تقاضا برای نفت در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است را کاهش داد.

شرکت سینوپک که بزرگترین پالایشگر آسیا است، تولید خود را در فوریه 600 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد با این حال معلوم نیست چه مدت این کاهش تولید ادامه خواهد یافت. سود پالایشگاه‌ها برای سوخت جت به دلیل لغو پروازها به شدت افت کرده است.

اما بهبود چشمگیر سود نفت کوره حاوی سولفور بالا (HSFO) ممکن است از قیمت گریدهای نفتی سنگین‌تر پشتیبانی کند.

پیش بینی می‌شود قیمت فروش نفت گرید عرب مدیوم برای مارس تغییر چندانی نسبت به ماه پیش پیدا نکند و نفت سنگین "عرب هوی" قیمت بالاتری پیدا کند. قیمت فروش رسمی نفت عربستان سعودی که مرجع قیمت گذاری کشورهای دیگر است، معمولا اوایل هر ماه منتشر می‌شود و و روی تجارت بیش از 12 میلیون بشکه در روز نفت به مقصد آسیا تاثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت آرامکوی سعودی قیمت نفت خود را بر مبنای نظر مشتریان و پس از محاسبه تغییرات ارزش نفت خود در یک ماه گذشته و سوددهی و قیمت محصولش تعیین می‌کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcexn8p.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما