تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸
جالب است ۰
مازاد تراز حساب های جاری آلمان در سال ۲۰۱۹ به ۲۹۳ میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم در میان کشورهای جهان بوده است .
آلمان رکورددار مازاد تراز حساب های جاری در جهان شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، موسسه اقتصادی ایفوی آلمان اعلام کرد این کشور علیرغم تنش های تجاری در سال گذشته بیشترین مازاد تراز حساب های جاری را در جهان در اختیار داشته است. این گزارش باعث انتقاد دوباره از سیاست های مالی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می شود.

موسسه ایفو مازاد تراز حساب های جاری آلمان را که جریان کالاها، خدمات و سرمایه گذاری ها را اندازه گیری می کند، 293 میلیارد دلار در 2019 تخمین می زند.

چهارمین سال پیاپی است که آلمان بیشترین مازاد تراز حساب های جاری را در جهان دارد. طبق محاسبات ایفو، ژاپن با 194 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا سالهاست از آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، می‌خواهند تقاضای داخلی و واردات خود را افزایش دهد تا بی ثباتی اقتصاد جهان کاهش یافته و رشد در مناطق دیگر تقویت شود.

دونالد ترامپ هم همواره از قدرت صادرات آلمان انتقاد کرده است.

مازاد تراز حساب های جاری فعلی آلمان اساسا مربوط می شود به این حقیقت که صادرات محصولات و خدمات آلمانی به خارج از این کشور بسیار بیشتر از واردات به بزرگترین اقتصاد اروپاست.

مرکل سال گذشته گفت:« ما به اتومبیل های خود افتخار می کنیم» ولی اضافه کرد بسیاری از این خودروها در آمریکا ساخته شده و به چین صادر می شوند.

بیشتر بخوانید
پیش بینی اقتصاد ضعیف تر برای آلمان در 2020 با کاهش صادرات

هند با کنار زدن آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا در 2026 می‌شود

کریستین گریم، اقتصاددان موسسه ایفو گفت مازاد تراز حساب های جاری آلمان در سال گذشته تقریباً 16 میلیارد یورو افزایش یافته و به 7.6 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

وی گفت:« صادرات قوی‌تر به آمریکا به خاطر کاهش ارزش یورو و افزایش صادرات به انگلیس به خاطر تقویت تقاضا در این کشور باعث افزایش شدید صادرات آلمان در نیمه دوم 2019 شده است».

« ولی توسعه واردات در تابستان 2019 به خاطر ادامه رکود صنعتی در آلمان که واردات کالاهای متوسط آن را به شدت کاهش داد، بسیار ضعیف بوده است».

کمیسیون اروپا با توجه به اندازه اقتصاد آلمان ،مازاد تراز حساب های جاری 6 درصدی را در طولانی مدت برای این کشور در نظر گرفته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfttdv.w6d0cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین