تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۰
جالب است ۰
تولید نفت و گاز روسیه در ژانویه به ۱۱.۲۸ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۲۶ میلیون بشکه در روز در دسامبر افزایش پیدا کرد.
آمار سوال برانگیز تولید نفت روسیه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،این آمار که از سوی وزارت انرژی روسیه منتشر شده است با آماری که منابع آگاه هفته گذشته به رویترز ارائه کردند، همخوانی دارد و بالاترین حد تولید روسیه از ماه اوت را نشان می دهد که این کشور 11.29 میلیون بشکه در روز تولید کرده بود.

تولید نفت روسیه به تن، از 47.63 میلیون تن در دسامبر به 47.72 میلیون تن در ژانویه رسید.

تولید میعانات گازی بنا به درخواست روسیه از محاسبه تولید این کشور در پیمان کاهش تولید اوپک پلاس حذف شده است اما آمار تولید آن به شکل جداگانه منتشر نشده است.

پیمان اوپک پلاس برای کاهش تولید به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز از ژانویه آغاز شده و تا پایان ماه مارس ادامه دارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفته بود روسیه آماده است زمان نشست با اوپک و سایر متحدانش را از مارس به فوریه تغییر دهد تا به تاثیر اپیدمی ویروس کرونا بر تقاضای جهانی برای نفت بپردازد.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت اوپک در ژانویه تحت تاثیر کاهش بیشتر تولید اعضای بزرگ این گروه و همچنین اختلالات تولید لیبی، به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر سقوط کرد.

طبق گزارش اینترفکس، تولید گاز روسیه در ژانویه 65.51 میلیارد متر مکعب بود که در مقایسه با 67.21 میلیارد متر مکعب در دسامبر کاهش داشت.

روسیه در عمل به تعهداتش در پیمان اوپک پلاس، پر افت و خیز رفتار کرده است. این کشور تولیدش را در سه ماهه نخست سال 2019 برای رسیدن به هدف سهمیه تولیدش، به تدریج کاهش داد اما در فاصله ماه مه تا ژوییه در نتیجه اختلال عرضه نفت که ناشی از آلودگی خط لوله صادراتی دروژبا به یک ماده شیمیایی خطرناک بود، پایبندی روسیه به پیمان کاهش تولید به بیش از 100 درصد رسید. اما از اوت این کشور دوباره بالاتر از سهمیه مقرر، نفت تولید کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcefn8p.jh8zpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما