تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
جالب است ۰
گزارش اخیر شرکت حقوقی "هاینس و بون" نشان داد که ورشکستگی تولیدکنندگان نفت و گاز، شرکت‌های خدمات میدان نفتی و بخش میان دستی در آمریکای شمالی به سطح نگران کننده‌ای افزایش پیدا کرده است.
ورشکستگی‌های نفت و گاز نگران کننده شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،طی مدت پنج سال از سال 2015 تا 2019 که شرکت حقوقی "هاینس و بون" رصد خود را آغاز کرد، 208 تولیدکننده نفت و گاز اعلام ورشکستگی کرده‌اند که بدهی آنها مجموعا به 121.7 میلیارد دلار بالغ شد.

در سالهای 2015 و 2016 که قیمت نفت ریزش کرد و باعث شد تولید برخی از شرکتها به مرز ضرردهی برسد، بیش از 100 مورد ورشکستگی اعلام شد و پس از بهبود قیمت نفت در سال 2017 موارد ورشکستگی‌ها به 24 مورد کاهش پیدا کرد و در سال 2018 به 28 مورد رسید.

در سه ماهه چهارم سال 2018 قیمت نفت به شدت افت کرد و کاهش آن در سال 2019 ادامه پیدا کرد که این روند باعث افزایش شمار ورشکستگی‌ها به 42 مورد در سال 2019 شد.

از 208 مورد ورشکستگی، تگزاس با 94 مورد در صدر این فهرست قرار گرفت و پس از آن ایالتهای کلرادو و لوییزیانا هر کدام با 11 مورد بودند در حالی که نیویورک با 10 مورد، در رتبه چهارم ایستاد. کانادا مجموعا 18 مورد ورشکستگی شرکتهای نفت و گاز داشت.

طبق گزارش شرکت حقوقی "هاینس و بون"، بخش خدمات میدان نفتی با 196 مورد ورشکستگی در مدت پنج ساله، بیشترین آسیب را متحمل شده است. مجموع بدهی ثبت شده در این بخش به حدود 66 میلیارد دلار بالغ شده و تگزاس با 102 مورد ورشکستگی، رکورددار بوده است.

بخش میان دستی هم از این موج ورشکستگی در امان نبوده اما شرکت حقوقی "هاینس و بون" تنها 28 شرکت میان دستی را از سال 2015 ثبت کرده است که با داشتن مجموعا 21.6 میلیارد دلار بدهی، در آمریکا اعلام ورشکستگی کردند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این شرکت حقوقی در گزارش خود خاطرنشان کرده که قیمتهای کالا برای تولیدکنندگان چالش برانگیز مانده است به خصوص که بازار نفت در برابر رویدادهای ژئوپلیتیکی مهم در خاورمیانه منعطف ماند و افزایش قیمت پایداری نشان نداد. در این بین، شیوع ویروس کرونا هم ممکن است برای تولیدکنندگان نفت به چالش تبدیل شود زیرا باعث شده است قیمتهای نفت در یک هفته گذشته 10 درصد سقوط کنند. اگر این روند ادامه پیدا کند به خصوص که قیمتهای گاز طبیعی هم در رکورد پایینی معامله می‌شوند، سال 2020 ممکن است رکورد دیگری در زمینه ورشکستگی شرکتهای نفت و گاز به ثبت برساند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj8iem.uqevmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین