تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تامین مالی ارزان و سریع صنایع، جلوگیری از دلالی و سوداگری در اقتصاد، افزایش سواد مالی جامعه و نیز نقدشوندگی بالا از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در بازار سهام است.
مزایای حضور نقدینگی در بازار سهام نسبت به سایر بازارها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ابراهیم خلیلی با اشاره به تداوم رشد قیمت سهام شرکت‌ها و در پی آن صعود شاخص بورس گفت: با فروکش کردن ریسک‌های سیاسی، این روزها بدون شک جریان نقدینگی که بدون وقفه به سمت بازار سهام در حرکت است، مهم ترین عامل تداوم رشد این بازار به شمار می‌آید.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل حرکت نقدینگی به سمت بازار سهام اذعان داشت: رکودی که در سایر بازارها حاکم است یکی از عمده دلایل این اتفاق است. ضمن اینکه طی چند ماه گذشته افزایش قیمت‌ها در سایر بازارها از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو به گونه‌ای بوده که این بازارها از ظرفیت رشد و سودآوری لازم برای سرمایه‌گذاران برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: البته باید به این بازارها سیستم بانکی را هم اضافه کرد که سود تعلق گرفته به سپرده‌ها به میزانی جذاب نیست که نقدینگی جذب بانک‌ها شود. به همین دلیل این روزها و در شرایط کنونی اقتصاد کشور بازار سرمایه از ظرفیت و بهانه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و سودآوری برخوردار است و در نتیجه می‌بینیم که این نقدینگی به سمت این بازار در حرکت بوده و موجب تداوم رشد قیمت‌ها و شاخص بورس شده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هرچه نقدینگی به سمت بازار سهام ورود پیدا کند، از چند جهت می‌تواند برای اقتصاد کشور خبر خوبی باشد. نخست اینکه فلسفه اصلی بازار سرمایه تامین مالی ارزان، شفاف و سریع صنایع و بنگاه‌ها است که این اتفاق با ورود نقدینگی به سمت تالار شیشه‌ای خواهد افتاد.

وی گفت: از سوی دیگر حضور نقدینگی در بازار سهام موجب می‌شود تا سوداگری و دلالی در سایر بازارها به حداقل برسد و از این جهت نیز اقتصاد کشور از ورود نقدینگی به سمت بورس و بازار سهام نفع خواهد برد.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: علاوه بر این، بازار سهام تنها بازاری است که سرمایه‌گذاری در آن نیاز به داشتن دانش و اطلاعات از سایر بازارها است و همین موضوع به بلوغ اقتصادی و افزایش سواد مالی جامعه کمک می‌کند.

وی گفت: نکته قابل توجه دیگر در خصوص مزایای حضور در بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران، قدرت نقدشوندگی بالای سهام نسبت به سایر بازارها است که می‌توان از آن به عنوان ویژگی ممتاز این بازار نسبت به سایر بازارها یاد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این روزهای بازار سهام این است که سهامداران حقیقی بیش از حقوقی‌ها در این بازار فعالیت دارند که بر این اساس باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب موجب ماندگاری این نقدینگی در بازار سهام شویم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchimn-.23nzkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین