تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۵
جالب است ۰
رییس کل سازمان امور مالیاتی عنوان کرد:

نظام مالیاتی در مسیر هوشمندسازی

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حرکت جدیدی با هدف نوین‌سازی نظام مالیاتی کشور آغاز شده است، گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور امری انکار ناپذیر است.
نظام مالیاتی در مسیر هوشمندسازی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،امید علی پارسا؛ رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه برای هوشمندسازی نظام مالیاتی همه معاملات باید به صورتی انجام شود که قابل رویت باشد، گفت: هیچ دستگاهی نباید به اسم محرمانه بودن، از ارایه اطلاعات اجتناب کند و در برنامه شفافیت اطلاعات اقتصادی اخلال ایجاد نماید.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته عمدتا از نظام مالیات هوشمند برخوردارند، افزود: هوشمندسازی نظام مالیاتی امکان فرار مالیاتی را کاهش داده و لایه های پنهان اقتصاد را شفاف می‌کند.

پارسا با بیان اینکه هزینه‌های اجتماعی شامل آموزش ‌و پرورش و بهداشت و پروژه‌های مختلف در نقاط مختلف کشور از محل مالیات‌ها تامین می‎شود، گفت: تردیدی نیست که لازمه زندگی شخصی و اجتماعی، پرداخت هزینه‌های اجتماعی و البته هزینه‎های مربوط به بهره‎مندی از خدمات عمومی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: چند راه برای تامین مالی دولت و پوشش هزینه های کشور وجود دارد. یا باید مالیات عادلانه متناسب با ثروت، درآمد و مصرف اخذ شود و یا اینکه استقراض صورت گیرد و پول چاپ شود که نتیجه آن تورم است و تورم نوعی مالیات پنهان است که فشار آن بیشتر بر روی طبقات متوسط، پایین، بازنشسته و طبقات ضعیف جامعه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌ حل دیگر تامین مالی دولت، فروش اموال، دارایی‎ها و ذخایر طبیعی است، عنوان داشت: فروش نفت، فروش سرمایه کشور است و سرمایه کشور باید در راه توسعه زیرساخت‌های کشور هزینه شود و نه برای پوشش هزینه‌های جاری.

پارسا اضافه کرد: در سال های گذشته بودجه کشور عمدتا وابسته به نفت بود؛ اما در شرایط کنونی باید با اتکای کامل بودجه کشور به مالیات، تهدید کاهش فروش نفت را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حرکت جدیدی با هدف نوین‌سازی نظام مالیاتی کشور آغاز شده است، گفت: با تکیه بر سیستم نوین مالیاتی، تشخیص‌ مالیات براساس اطلاعات واقعی و مستندات قطعی انجام گرفته و مالیات‎ستانی به سمت عدالت محوری هر چه تمام‌تر سوق می‎یابد.

پارسا تصریح کرد: این سازمان با قوت، مدرن سازی و نوین سازی نظام مالیاتی را دنبال می‎کند و در نتیجه، وضعیت نظام مالیاتی از شکل سنتی و تشخیص‌ علی‎الراس به سمت تشخیص‌های جامع، قابل‌اعتماد، دقیق و مبتنی بر واقعیت‌های زندگی مردم خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه تحقق نظام مالیاتی هوشمند، اقتصاد کشور را به سمت توسعه پایدار و همه جانبه سوق می‌دهد، تصریح کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی منجر به شفاف‌سازی اقتصاد می‌شود و اقتصاد شفاف نیز عدالت اقتصادی، بهبود کسب و کار و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

پارسا هدف اصلی مدرن‌سازی نظام مالیاتی را افزایش کارایی و توان نظام مالیاتی از طریق مالیات ستانی مبتنی بر ریزداده های ثبتی مودیان دانست و افزود:‌ هر چه اطلاعات دقیق و شفاف تری از عملکرد مودیان در اختیار نظام مالیاتی قرار بگیرد، طبیعتا تشخیص مالیات به صورت عادلانه تر و اخذ مالیات نیز با کمترین تنش و اختلاف انجام می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce7n8p.jh8zxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین