تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
جالب است ۰
بر اساس گزارش بازرسی های سازمان صنعت از سطح استان تهران در ٩ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد پرونده های حوزه قاچاق کاهش اما ارزش ریالی آن حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۴۰ درصدی ارزش پرونده های قاچاق در استان تهران طی ۹ ماهه امسال
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، پس از افزایش قیمت بنزین و تشکیل روزانه جلسات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، ستاد تنظیم بازار با بازرسی‌های همه جانبه با تعزیرات، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان اصناف، اتحادیه های مربوطه در طی دو هفته ابتدایی اجرای این طرح که از 25 آذرماه ماه شروع شده بود،‌17 هزار بازرسی انجام و نهایتا ٢هزار پرونده تخلف تشکیل شد .

بر اساس این گزارش،‌این بازرسی ها تا عید نوروز ادامه خواهد داشت، ولی بر اساس آمار 9 ماهه  ابتدایی سال 98 سازمان صنعت استان تهران، 18 هزار و 882 بازرسی انجام شده که 232 هزار و 958 بازرسی مربوط به شهر تهران و 270 هزار و 363 بازرسی مربوط به شهرستان‌های تابعه استان تهران است که مجموعا در استان تهران 503 هزار و 301 بازرسی انجام شده که مجموعا 56 هزار و 34 پرونده به ارزش بیش از ٢٥هزار ٢٦٦میلیارد تومان تشکیل شده است.

گفتنی است، کل بازرسی های انجام شده در ٩ماهه سال گذشته مجموع بازرسی های انجام شده در استان تهران تعداد ٤٢٧هزار و ١٥٥ بوده که ٥٢هزار و ٧١ پرونده به ارزش بیش از ٢هزار و ١٣٨ میلیارد و ٦٥٧ میلیون و 705 هزار تومان تشکیل شده است که ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در ٩ماهه سال ٩٨ نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢.٥ برابر شده است.

همچنین بازرسی های انجام شده در تخلفات مربوط به قاچاق شهر تهران نیز طی 9 ماهه سال جاری با انجام 9 هزار و 477 بازرسی میزان 543 پرونده به ارزش 134 میلیارد و 478 میلیون و 949 هزار تومان  تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است،  مجموع بازرسی های انجام شده این حوزه در استان تهران نیز 55 هزار و 120 بازرسی و تشکیل 977 پرونده به ارزش بیش از 179 میلیارد و 97 میلیون و 78 هزار تومان بوده که به تعزیرات ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، پرونده های تشکیل شده قاچاق استان تهران با توجه به 30 هزار و 530 بازرسی سازمان صنعت استان تهران هزار و٣٥١ پرونده بوده که ارزش آن ١٢٥ میلیارد و 301 میلیون و ٦٥٤هزار تومان بوده است که با توجه به اینکه تعداد پرونده های تشکیل شده ٩ماهه ابتدایی سال ٩٨نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته ولی ارزش آن حدود 40 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، بیشترین میزان تخلفات به ترتیب به مربوط ٤ موضوع گران فروشی، کم فروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور یا عدم درج قیمت است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjyxem.uqevhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما