تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵
جالب است ۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه صادرات غیر نفتی ۲۰ درصد به لحاظ وزنی در ۱۰ ماهه سال‌جاری افزایش داشته است، گفت: فشار و محدودی های دشمن نتوانسته اثری بر صادرات غیرنفتی و واردات داشته باشد.
رشد ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فرهاد دژپسند در پایان جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص وضعیت صادرات کالاهای غیرنفتی گفت: بخشی از وضعیت اقتصادی کشور مربوط به تجارت خارجی است و به رغم تمام فشارها و محدودیت‌هایی که دشمن اعمال کرده است تا تجارت خارجی ایران با بن بست مواجه کند در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود حدود 3 درصد تغییر داشته است، به عبارتی این فشارها نتوانسته اثری بر صادرات غیرنفتی و واردات داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی از نظر وزنی 20 درصد رشد و از نظر ارزشی 3 درصد منفی است، توضیح داد: علت اینکه از  نظر ارزشی 3 درصد منفی است این دلیل است که صادرکنندگان اعتقاد داشتند ارزشی که برای کالاهای صادراتی تعیین شده بالا است؛ لذا با در نظر گرفتن صحبت‌های آنان قیمت پایه نسبت به سال گذشته را 30 درصد کاهش دادیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه صادرکنندگان باید براساس صادرات ارز را به کشور برگردانند، اضافه کرد: برغم اینکه قیمت پایه نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش پیدا کرد صادرات غیرنفتی از لحاظ وزنی 20 درصد رشد داشته و صادرکنندگان توانستند خوب بازار را در خارج پوشش دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره دپوی مواد اولیه در گمرک کشور نیز گفت: نگهداشت کالا و مواد قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود و رسوب مواد اولیه، کالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمرکات کشور به میزان ناچیز است، اما یکسری از کالاها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده‌اند و به دلیل محدودیت‌های که دولت اعمال کرده امکان ترخیص وجود ندارد و این موضوعی ربطی به عملکرد گمرک ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه محدودیت‌های دولت باعث شده تا 1400 قلم کالا در گمرک باقی بماند و ترخیص نشود، بیان کرد: از این تعداد کالا، مهلت برخی از آنها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزء کالاهای لوکس هستند و به همین دلیل نامه‌ای به دولت ارسال کردیم که کالاهای لوکس حذف، معدوم و یا جزو اموال تملیکی شوند، زیرا کالاهای لوکس ترخیص نمی‌شوند و سایر کالاها را دستگاه‌های مربوطه بررسی کند و اگر لازم است عرضه شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchkxn-.23nzkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما