تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۳
جالب است ۰
نمایندگان مجلس گروه‌هایی که مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان هستند را مشخص کردند.
چه گروه‌هایی مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان هستند؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با 142 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه با ماده (12) این لایحه موافقت کردند.

در ماده 12 آمده است: عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات که به موجب این قانون و سایر قوانین از مالیات و عوارض معاف می‌باشند و همچنین فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که حجم معاملات سالانه آنها از مبلغی که به پیشنهاد سازمان به تأیید هیأت وزیران می‌رسد، بیشتر باشد، مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان هستند. این حکم شامل کلیه مناطق کشور از جمله مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می‌شود.

متخلفان از حکم این ماده علاوه بر جریمه موضوع بند «ب» ماده (22) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب 1398.7.21  مشمول جریمه ای معادل نه درصد (9%) ارزش معاملات ثبت نشده در سامانه مذکور می‌شوند.

آیین‌نامه اجرائی این ماده در خصوص مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تهیه می‌شود به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjytem.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما