تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
جالب است ۰
رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: متغیری که امروزه بانک‌های مرکزی به عنوان واسطه و هدف میانی برای دستیابی به تورم و تولید مطلوب از آن استفاده می‌کنند نرخ سود بازار بین بانکی است.
استفاده از بازار بین بانکی برای دستیابی به تورم و تولید مطلوب
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشت: روز گذشته، 26 دی 98 ، همزمان با پنجاه و سومین مجمع عمومی بانک مرکزی سامانه معاملاتی «عملیات بازار باز » رونمایی و بر اساس وعده‌ای که در ابتدای حضورم در بانک مرکزی داده بودم، بحول قوه الهی، ساز و کار جدید سیاستگذاری پولی رسماً رونمایی شد.

وی ادامه داد: عملیات بازار باز بنا بر تعریف متداول آن خرید و فروش اوراق قرضه یا بدهی دولت و به ویژه اوراق بدهی کوتاه‌مدت از قبیل اسناد خزانه با بانک‌ها و موسسات اعتباری است. به طور معمول امروز بانک‌های مرکزی، عملیات بازار باز یا خرید و فروش اوراق را برای دستیابی به اهداف اقتصاد کلان خود یعنی کنترل تورم و ثبات رشد اقتصادی انجام می‌دهند و برای آن که قادر باشند نرخ تورم و سطح تولید را در جهت مطلوب و مورد نظر خود را تحت تاثیر قرار دهند احتیاج به یک واسط یا هدف میانی دارند که امکان کنترل قابل توجه آن را داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: متغیری که امروزه بانک‌های مرکزی به عنوان واسطه و هدف میانی برای دستیابی به تورم و تولید مطلوب از آن استفاده می‌کنند نرخ سود بازار بین بانکی است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز از این پس و به تدریج با خود را خرید و فروش اوراق اسلامی منتشر شده از طرف خزانه دولتی این ابزار مهم سیاستگذاری پولی را به کار خواهد گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf00dv.w6dytagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما