تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
جالب است ۰
ائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان این که طی ۹ ماهه امسال سهم صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه از ۵۵ درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است، گفت: امروز۷۰ درصد ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور برگشته می شود.
۷۰ درصد ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور برگشت می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «حسین مدرس خیابانی» شامگاه امروز 26 دیماه در ادامه سفر خود به یزد با حضور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر این استان، با بیان این‌که بخش عمده ای از درآمدهای ارزی کشور از طریق صادرات غیرنفتی تأمین می‌شود، اظهار کرد: صادرات نه تنها مسیر رونق تولید است بلکه مسیر به حرکت درآوردن چرخ تولید محسوب می شود.

وی با اشاره به این که امروز70 درصد ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور برگشته می شود، افزود: امروز توان خرید داخلی کاهش یافته و آنچه می‌تواند واحدهای تولیدی را در این شرایط نجات دهد، صادرات است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در ادامه صادرات را برطرف کننده مشکلات اشتغال دانست و گفت: تمرکز ما اکنون در حوزه صادرات باید روی 15 کشور همسایه و کشورهای اتحادیه اوراسیا باشد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: طی 9 ماهه امسال سهم صادرات ایران به 15 کشور همسایه از 55 درصد به 59 درصد افزایش یافته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهمنامه اوراسیا که با کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان منعقد شده است، خاطرنشان کرد: طی 9 گذشته امسال میزان صادرات ما به این کشورها از نظر ارزش 75 درصد و از نظر وزن 100 درصد افزایش یافته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcja8em.uqevxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما