تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۴
جالب است ۰
ارزش بازار شرکت‌های بورس تهران در تاریخ بیست و سوم دی‌ماه ۱۳۹۸ به رقم ۱۴۲۲ هزار میلیارد تومان نزدیک شد که نسبت به روز قبل از آن حدود ۶۰.۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴.۴ درصد افزایش یافت.
افزایش ۶۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار بورس تهران طی یک روز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی نوشت: در میان 322 شرکت بورسی، ارزش بازار تعداد 307 شرکت طی روز بیست و سوم دی‌ماه، افزایش و ارزش بازار تعداد 11 شرکت کاهش یافت و ارزش بازار چهار شرکت دیگر نیز تغییری نکرد.

از 307 شرکتی که با افزایش ارزش بازار مواجه شدند، تعداد 88 شرکت، از افزایش ارزش بیش از 100 میلیارد تومان برخوردار شدند و در بین آنها 13 شرکت افزایش ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومانی را طی یک روز تجربه کردند.

براساس این گزارش، بیشترین افزایش ارزش بازار متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود که ارزش آن فقط در روز بیست و سوم دی ماه حدود 8.8 هزار میلیارد تومان افزایش داشت و بعد از آن شرکت پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت که افزایش 4.3 هزار میلیارد تومانی را در ارزش بازار خود تجربه کرد.

از حیث نرخ رشد ارزش بازار، بیشترین نرخ رشد طی روز 23 دی ماه 1398 در مقایسه با روز قبل از آن متعلق به شرکت ماشین سازی اراک با رقم 25.7 درصد، فولاد مبارکه اصفهان با 11.8 درصد و بیسکوییت گرجی با 11.2 درصد رشد است.

براساس این گزارش بانک ملت تنها بانک بورسی کشور بود که در بین 10 شرکت نخست این فهرست قرار دارد و ارزش بازار آن در روز بیست و سوم دی‌ماه با یک هزار و 435 میلیارد تومان افزایش نسبت به روز قبل از آن به 30.190 میلیارد تومان رسید.

براین اساس بانک پاسارگاد در رده دوم با رشد ارزش بازار 549 میلیارد تومانی و بانک صادرات در رده سوم با رشد ارزش بازار 456 میلیارد تومانی قرار گرفتند.

براساس این گزارش، ارزش بازار بانک‌های تجارت 425 میلیارد تومان، پارسیان 254 میلیارد تومان، خاورمیانه 194 میلیارد تومان، سینا 140 میلیارد تومان، اقتصاد نوین 138 میلیارد تومان و کارآفرین 127 میلیارد تومان نسبت به روز بیست و دوم دی ماه افزایش یافت.





https://sarmayegozarionline.ir/vdchmin-.23nzkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما