تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹
جالب است ۰
گروهی از خانوارهایی که هرگز در لیست یارانه نقدی نبودند اما خود را حائز شرایط دریافت کمک معیشتی می دانند تا فردا ۲۴ دی ماه برای ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir فرصت دارند.
 فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان کمک معیشتی که یارانه نمی‌گیرند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، پس از افزایش نرخ بنزین در 24 آبان ماه امسال، دولت اعلام کرد که مابه‌التفاوت تغییر قیمت را در قالب «کمک معیشتی» به خانواده‌های مشمول پرداخت خواهد کرد که اولین نوبت کمک معیشتی در سه مرحله تا سوم آذر ماه به 60 میلیون نفر (18 میلیون خانوار) پرداخت شد؛ بر اساس اعلام دولت، این کمک معیشتی برای «مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد» واریز شده و در واقع، جامعه هدف آن، اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه تعیین شده‌اند.

یکی از حاشیه‌های طرح کمک معیشتی اعتراض گروه بزرگی از مردم به عدم دریافت این مبلغ بود که با اتمام دور نخست واریز کمک معیشتی، بسیاری از سرپرستان خانواری که این رقم برایشان واریز نشده بود اما خود را حائز شرایط دریافت این مبلغ می‌دانستند، پیگیر شدند تا بتوانند مراتب اعتراض خود را به گوش دولت برسانند؛ در همین ارتباط، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد معترضان به عدم دریافت کمک معیشتی می‌توانند با شماره گیری کد دستوری *6369#، ثبت اطلاعات خود، دریافت کد رهگیری و ثبت اطلاعات در وبسایت Hemayat.mcls.gov.ir مراتب اعتراض خود را به ثبت برسانند و منتظر اعلام نظر وزارت تعاون در رابطه با وضعیت هزینه و درآمد خانوار خود باشند که پس از ثبت اعتراضات و بررسی افراد، 419 هزار و 304 خانوار جدید تایید صلاحیت شدند و در 10 دی ماه، مبلغ مربوط به کمک معیشتی هر دو ماه (آذر و دی) را دریافت کردند.

فردا آخرین مهلت ثبت نام

پس از ثبت این اعتراضات، وزارت تعاون اعلام کرد گروهی از خانوارهایی که هرگز در لیست یارانه نقدی نبودند اما حال خود را حائز دریافت کمک معیشتی می‌دانند، می‌توانند از دهم دی ماه به مدت 14 روز با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام کنند.

بنابراین افراد متقاضی صرفاً تا فردا 24 دی ماه فرصت ثبت نام در سایت مذکور را دارند. برای ثبت نام نیز سرپرست خانوار باید اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند تا فرایند بررسی افراد در وزارت تعاون آغاز شود.

معیار عدم برخورداری از بسته حمایت معیشتی برمبنای جدول زیر است.



علاوه بر شاخص اصلی فوق، شاخص‌های زیر نیز مد نظر قرار می‌گیرند:

الف- خانوارهایی که اعضای آن دارای «واحد مسکونی»، «شغل» و «خودرو» به طور «همزمان» هستند یا خانوارهایی که دارای «دو واحد ملکی» هستند.

ب- خانوارهایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلان‌شهرها (12) میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها (9) میلیارد ریال باشد.

ج- خانوارهایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از (300) میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از (400) میلیون تومان باشند.

د- کارفرمایانی که بیش از (3) بیمه پرداز داشته باشند.

ه- خانوارهایی که بیش از (3) سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌اند.

و- گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعاً بیش از (3) میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcirzaq.t1az32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما