تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
جالب است ۰
پیمان اوراسیا تاثیر کاملا مشهودی بر روابط تجاری ایران و ارمنستان داشته است.
افزایش روابط تجاری ایران و ارمنستان با پیمان اوراسیا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،هرویک یاریجانیان درباره وضعیت تجاری ایران و ارمنستان پس از پیمان اوراسیا گفت: طرفین ایرانی و ارمنی در حال استفاده از تخفیف‌های تعرفه‌ای این پیمان هستند و هیچ مشکلی برای استفاده از این تعرفه‌ها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: حجم تجارت با ارمنستان در این مدت که پیمان اجرا شده با مدت مشابه آن بسیار متفاوت است. چرا که  قبلا ترکیه در بازار ارمنستان تسلط داشت اما اکنون کالاهایی که ایران تولید می‌کند ارزان تر از ترکیه است و همین موضوع مزیت رقابتی برای ما ایجاد کرده است.

یاریجانیان درباره اقلام تبادلی بین دو کشور گفت: عمده اقلام وارداتی از ارمنستان به ایران، گوشت است. از ایران نیز مواد اولیه پلیمری، ماشین آلات، گازهای صنعتی، مصنوعات ساخته شده، چرم و صیفی‌جات به ارمنستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه توانایی صادراتی ایران بسیار بیشتر از ارمنستان است، افزود: تجار هنوز خیلی با این پیمان سازگار نشده‌اند، چون برخی فعالیت‌ها توسط تجار ایرانی ساکن ارمنستان انجام می‌شود و امیدواریم با گسترده شدن وضعیت، تجار دیگر نیز جذب این بازار ‌شوند.

عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: مشخص نبودن سیستم بانکی به شدت روی روند تجاری تاثیر گذاشته و باعث کند شدن کار شده است و با حل این مشکلات، قطعا روابط تجاری دو کشور روان‌تر می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc0sqe.2bqss8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما