تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵
جالب است ۰
وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کرد:

رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی در یک سال گذشته

دژپسند گفت: در طی یکسال اخیر صادرات غیرنفتی در کشورمان رشد ۲۰ درصدی داشته است.
رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی در یک سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در نود و دومین نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: یکی از کارهایی که باید برای تامین مالی انجام دهیم آن است که نباید اجازه دهیم که سایر مشکلات دست و پاگیر فعالیت بخش خصوصی را کم کند.

وی ادامه داد: در طی یکسال اخیر صادرات غیرنفتی در کشورمان رشد 20 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه نه تنها ایران بلکه همه آزادیخواهان جهان در سوگ شهادت سردار قاسم سلیمانی نشستند و این رویه نشان می‌دهند که افراد می‌توانند با اخلاص و بدون تبلیغات در صدر اخلاق جهان باشند، اظهار کرد: آمریکا به مانند قانون جنگل دست به اقدامی زد که اگر این رویه در قبال آمریکا رخ می‌داد هیئت حاکمه آمریکا رفتار دیگری نشان می‌داد.

وی افزود: ما در عرصه بین‌الملل با  Fatf درصدد مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم هستیم اما آمریکا در بودجه خود بخشی را به بحث حمایت از گروه‌های تروریستی اختصاص داده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: حضور بی‌نظیر مردم ایران و عراق در مراسم سردار سلیمانی قدردانی از یک اسطوره بود و در واقع مردم بدور از هر گرایشی در این مراسم حضور داشتند و ما باید از این بستر برای وحدت ملی و رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم که برخی مشکلات مانع از رونق اقتصادی در کشور شود.

دژپسند با اشاره به اینکه در جلسه آینده شورای گفت و گو باید گزارش جامعی از حذف قوانین بی‌فایده ارائه شود، گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند در لغو مقررات زائد به ما کمک کند تا ما بتوانیم گام‌های موثری را در این راستا برداریم.

وی با اشاره به اینکه تجارت خارجی ما در حال حاضر وضعیت خوبی دارد تاکید کرد: رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی را در کشور باید به فال نیک گرفت اما یکی از موارد مهمی که باید در دستور کار ما قرار گیرد موضوع روند سرمایه‌گذاری در کشور است که ما می‌توانیم با کریدور بازار سرمایه این مشکل را حل کنیم اما در این مسیر بخش خصوصی با جلب سرمایه‌های خارجی در این مسیر همراه ما باشد و ما هم درصدد ارائه کمک در این راستا خواهیم بود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در تامین منابع مالی در حوزه سرمایه‌گذاری وارد عمل شود، گفت: بخش خصوصی می‌تواند در کاهش شکاف بازار سرمایه به بهبود و تقویت رونق تولید در کشور کمک شایانی کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchkvn-.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما