تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
جالب است ۰
چین در حال شکستن رکورد واردات نفت خام است و به نظر نمی‌رسد این روند رو به افزایش به زودی متوقف شود.
چین بزرگ ترین واردکننده نفت شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با افزایش میزان واردات نفتی به این کشور، پالایشگاه ‌های جدید چین هم میزان تولیدات خود را افزایش داده‌اند و این امیدواری وجود دارد که آرام شدن درگیری‌ های تجاری با آمریکا اقتصاد این کشور را تقویت کند.

بر اساس این گزارش، حتی با وجود فروکش کردن تب توسعه اقتصادی به دلیل تعرفه های آمریکا، چین در ماه نوامبر  11.18 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که نسبت به رکورد 10.77 میلیون بشکه نفتی که آمریکا در  ژوئن2005 ثبت کرده بود، پیشی گرفت.

خرید نفت چین احتمالاً در سال جدید میلادی باز هم افزایش خواهد داشت و پالایشگاه‌ های جدید در ژیجیانگ و پالایشگاه 5.7 میلیارد دلاری چاینا ریفاینری فعالیت های خود را افزایش می دهند .

قدرت واردات نفت آمریکا در اواسط دهه 2000  میلادی باعث یک بحران سیاسی شد. جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا در این خصوص معتقد بود که آمریکا به نفت معتاد شده است و اقداماتی برای مهار تقاضا در پیش گرفت.

در آخر، رونق نفت شیل، قیمت بالای نفت، نرخ پایین بهره و نوآوری های فنی، جایگزین بشکه های خارجی در آمریکا شد. گرچه آمریکا همچنان دومین وارد کننده بزرگ نفت خام است، اما در ماه سپتامبر برای اولین بار در 70 سال گذشته تبدیل به یک صادر کننده خالص نفت شد.

وابستگی چین به واردات همین تاثیر را بر رهبران چین گذاشته است و به شرکت های بزرگ انرژی داخلی مثل پتروچاینا برای تقویت تولید داخلی نفت و گاز متوسل شده اند. دولت چین همچنین یکی از بزرگترین حامیان انرژی تجدیدپذیر، خودروهای برقی و قطارهای سریع السیر است. همه اینها به کاهش تقاضای نفت در بلند مدت کمک می کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch-qn-.23nvwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین