تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰
جالب است ۰
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مطرح کرد:

ضربه‌های سنگین اقتصادی با ورود کالای قاچاق به کشور

نصاری گفت: قاچاق، ضربه های بسیار سنگینی را به صنعت و معادن توسعه اقتصادی کشور وارد می کند.
ضربه‌های سنگین اقتصادی با ورود کالای قاچاق به کشور
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حبیب‌الله انصاری رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه قاچاق یک پدیده شوم است، گفت:  قاچاق، بحث اقتصادی است که ضربه های بسیار سنگینی را به صنعت و معادن توسعه اقتصادی کشور وارد می کند. در زمینه جلوگیری از قاچاق باید برنامه‌ریزی همه‌جانبه ای داشته باشیم، اما اینکه کالای قاچاق را پیگیری و ضبط کنیم، قاچاقچی را بگیریم و به عنوان مجرم محکوم کنیم تنها هدف نیست.

او بیان کرد: بار‌ها در مجامع مختلف درباره مبارزه با قاچاق کالا این موضوع را تأکید کرده‌ایم که هدف اصلی این است که کالایی که به عنوان قاچاق می‌گیرند را نباید به بازار وارد کنند، بنابراین کالای قاچاق یا باید معدود یا باید برگشت داده شود.

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ادامه داد: این تفکر نباید مطرح شود که ما کالای قاچاق را گرفته ایم، به عنوان مثال اگر لوازم خانگی است باید مدتی در انبار کالا نگهداری شود سپس به افراد کم درآمد، بی‌بزاعت یا حتی به سازمان‌هایی که درآمد بسیار کمی دارند مثلا بعضی بیمارستان‌های دولتی واگذار شود.

انصاری افزود: برای جلوگیری از ورود قاچاق باید برنامه‌ریزی جامعی شود، به طور مثال قاچاقچی باید بداند که او بازرسی و رسیدگی می شود. نیرو‌هایی وجود دارد که واقعا از ورود کالا‌های قاچاق جلوگیری می کنند.

او با اشاره به آمار ورود قاچاق لوازم خانگی، تشریح کرد: قاچاق دور از چشم و پنهان است، بنابراین ما آماری از آن نمی‌توانیم داشته باشیم، اما کافی است که به مراکز اصلی و تجمع واحد‌های فروش سری بزنید. از ابتدای سال 97 ورود لوازم خانگی را به ایران ممنوع کردیم، یعنی پیشنهاد دادیم و آن را پیگیری کردیم و در آخر پذیرفتند و ورود لوازم خانگی از اسفند 97 ممنوع شد.

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر اینکه ورود لوازم خانگی از سال 97 ممنوع شد، گفت: اکنون نیمه دوم سال 98 را پشت سر گذاشتیم و اگر سری به مراکز تجمیع و فروش لوازم خانگی بروید لوازم خانگی خارجی را مشاهده می کنید اما این لوازم خانگی از کجا آمده است؟.

او با تاکید بر اینکه کالاها حتما باید شناسه کالا داشته باشند، گفت: کالای قاچاق هم بدون هویت، بدون استاندارد و بدون پرداخت عوارض و حق به دولت وارد می‌شوند و عمدتا این‌ها غیراستاندارد هستند و از کیفیت لازم برخوردار نیستند و حتی نام جعلی دارند.
این‌ لوازم وارد می‌شوند بنابراین قیمتشان هم پایین و امروز قدرت خرید مردم هم در این بازار ضعیف است، پس از بعضی از افراد بدون اینکه بدانند این کالا از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار است این کالا را خریداری می‌کنند.

انصاری بیان کرد: یکی از راه‌های شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا، طرح شناسه کالا‌هاست که نه تنها روی یک کالا بلکه باید روی مغازه‌ها که قبلا صحبتش هم شده بود با سازمان اصناف کشور و سازمان مبارزه با قاچاق کالا و هم تعزیرات حکومتی این امر اجرا شود.

او گفت: اول باید به ماجرای جلوگیری از ورود قاچاق کالا، ورود پیدا کنیم سپس اینکه شناسه کالا داشته باشند و اینکه حتی خود مراکز فروش هم تابلویی بزنند که این مغازه‌ها صرفا کالای تولید داخل را به فروش می‌رسانند.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbazb0.rhbgspiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما